Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong i Whistler 08/09. Reskompis(ar) och tips.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Giro" data-source="post: 421075" data-attributes="member: 38569"><p>ifall du ska förbättra din engelska finns det inget bättre än att jobba på något ställe, och att du åker själv. Jag gjorde detta och känner att min engelska har förbättrats rejält. jag använde ett företag som heter Work and Travel Company, de dom gör att de "hjälper dig att fixa allt". Nej bojkotta det företaget.</p><p></p><p>Ifall man åker hit själv så är du tvungen att träffa folk, ifall du vill ha en social vistelse. Ifall du vill ha jobb skaffa det på någon affär eller något sånt här istället, vet ej vad Langley har att erbjuda, men jag tror mer på att åka hit och hitta något själv. Du kommer även då vara tvungen att prata engelska på intervjuer med mera. Bara de är en lärdom att kunna förklara saker på engelska.</p><p></p><p>Det är lättare att få boende desto tidigare innan säsongen du åker, även att få ett bra jobb. Men fixa boende innan du åker är ett tips, så att du vet att du har ett ställe att bo på ifall du inte får något jobb direkt.</p><p></p><p>/Johannes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Giro, post: 421075, member: 38569"] ifall du ska förbättra din engelska finns det inget bättre än att jobba på något ställe, och att du åker själv. Jag gjorde detta och känner att min engelska har förbättrats rejält. jag använde ett företag som heter Work and Travel Company, de dom gör att de "hjälper dig att fixa allt". Nej bojkotta det företaget. Ifall man åker hit själv så är du tvungen att träffa folk, ifall du vill ha en social vistelse. Ifall du vill ha jobb skaffa det på någon affär eller något sånt här istället, vet ej vad Langley har att erbjuda, men jag tror mer på att åka hit och hitta något själv. Du kommer även då vara tvungen att prata engelska på intervjuer med mera. Bara de är en lärdom att kunna förklara saker på engelska. Det är lättare att få boende desto tidigare innan säsongen du åker, även att få ett bra jobb. Men fixa boende innan du åker är ett tips, så att du vet att du har ett ställe att bo på ifall du inte får något jobb direkt. /Johannes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong i Whistler 08/09. Reskompis(ar) och tips.
Tillbaka
Topp