Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tancoll" data-source="post: 1010677" data-attributes="member: 116196"><p>Ang Niseko, det finns några riktigt fina klippor att droppa borta i ett ställe som kallas för "Jacksons" som ligger strax utanför Hanazono.</p><p></p><p>I Hanazono ligger även "strawberry fields" som har några härliga klippor att droppa och leka från.</p><p>Grand Hirafu, som är det största området i Niseko har bra terräng på flera ställen, branta och flacka skogsåk med härliga stubbar och träd man kan åka ut på.</p><p>Niseko Village, har ett "avstängt" område som man kan gå en kurs för att få tillgång till. Tog tyvärr aldrig kursen, men av dem som jag pratade med gillade det området, stort område oftast helt orört även på eftermiddagen.</p><p>Annupuri hade endel trevlig träng utanför gates, lite folk på kvällsåkningen och även under dagarna.</p><p></p><p>Jag var i Niseko från 1e jan till 28e feb i år.</p><p>Hade en torrperiod på ca 2½ vecka då vi inte fick speciellt mycket snö, ändå fick vi närmare 15 meter under Januari och Februari då jag var där.</p><p></p><p>Blåste otroligt mycket denna säsongen, ändå fanns det bra med tränga att åka dom dagarna då toppen var stängd.</p><p></p><p>Puderhets?</p><p>Nej, igentligen inte. Gick man till gondolen i Hirafu 20 min innan öppningen så var man bland de första uppe och fick lätt 5 bra åk efter ett helt okej dump utan att ens stressa till något område, ganska fort uppåkt då det är mycket folk i Niseko.</p><p>Stora områden att åka på och alla söker sig till dom svåra områdena tidigt.</p><p>Fick 6 riktigt bra åk en morgon, inte alls mycket spår innan jag gav upp för att liftarna började stänga ner p.g.a hård vind.</p><p></p><p>Långa liftköer?</p><p>Ja, när det blåser och dom stänger ner halva fjället...</p><p></p><p>Sedan är det inte speciellt långt eller dyrt attdra iväg på dagsutflykter till Rusutsu (som är ett måste, hade min bästa dag där med 50cm och ospårat hela dagen), Kiroro eller Moiwa.</p><p></p><p>Utelivet i Niseko är även det ganska bra, sköna barer med massa Aussies i.</p><p></p><p>Jag kommer åka tillbaka, men det blir när jag har mer pengar igen.</p><p></p><p>Turmöjligheterna?</p><p>Stora, dels så finns baksidan av Mt.Annupuri ner till Genshiki Onsen och sedan har du vulkanen Yotei att tura på med sina 1800möh.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tancoll, post: 1010677, member: 116196"] Ang Niseko, det finns några riktigt fina klippor att droppa borta i ett ställe som kallas för "Jacksons" som ligger strax utanför Hanazono. I Hanazono ligger även "strawberry fields" som har några härliga klippor att droppa och leka från. Grand Hirafu, som är det största området i Niseko har bra terräng på flera ställen, branta och flacka skogsåk med härliga stubbar och träd man kan åka ut på. Niseko Village, har ett "avstängt" område som man kan gå en kurs för att få tillgång till. Tog tyvärr aldrig kursen, men av dem som jag pratade med gillade det området, stort område oftast helt orört även på eftermiddagen. Annupuri hade endel trevlig träng utanför gates, lite folk på kvällsåkningen och även under dagarna. Jag var i Niseko från 1e jan till 28e feb i år. Hade en torrperiod på ca 2½ vecka då vi inte fick speciellt mycket snö, ändå fick vi närmare 15 meter under Januari och Februari då jag var där. Blåste otroligt mycket denna säsongen, ändå fanns det bra med tränga att åka dom dagarna då toppen var stängd. Puderhets? Nej, igentligen inte. Gick man till gondolen i Hirafu 20 min innan öppningen så var man bland de första uppe och fick lätt 5 bra åk efter ett helt okej dump utan att ens stressa till något område, ganska fort uppåkt då det är mycket folk i Niseko. Stora områden att åka på och alla söker sig till dom svåra områdena tidigt. Fick 6 riktigt bra åk en morgon, inte alls mycket spår innan jag gav upp för att liftarna började stänga ner p.g.a hård vind. Långa liftköer? Ja, när det blåser och dom stänger ner halva fjället... Sedan är det inte speciellt långt eller dyrt attdra iväg på dagsutflykter till Rusutsu (som är ett måste, hade min bästa dag där med 50cm och ospårat hela dagen), Kiroro eller Moiwa. Utelivet i Niseko är även det ganska bra, sköna barer med massa Aussies i. Jag kommer åka tillbaka, men det blir när jag har mer pengar igen. Turmöjligheterna? Stora, dels så finns baksidan av Mt.Annupuri ner till Genshiki Onsen och sedan har du vulkanen Yotei att tura på med sina 1800möh. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp