Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="R00bert" data-source="post: 1010701" data-attributes="member: 41325"><p>Nadare.jp uppdateras endast på helger och helgdagar eftersom de som gör prognoserna inte får betalt och har andra jobb på sidan av vad jag förstått av Dave/Damian där borta. Evergreen Outdoor Center som drivs av Dave kör dagliga uppdateringar utifrån vad deras guider plockar in på actjapan.org men det är inte lika detaljerat som nadare. Happo BC känns personligen ganska sketchy då det är alldeles för många som åker där utan någon vidare kunskap. Jag har full tillit till mina egna kunskaper men mitt vad det är släpper någon aussie helt utan vare sig koll eller lavinutrustning en lavin ovanför en och med tanke på terrängen och terrängfällorna i botten så känns det oftast lite osäkert då det är så mycket folk i rörelse på Happo. Finns mycket bra åkning utöver Happo där man är helt själv men man får leta lite ;-)</p><p></p><p>Har man inga tidigare kunskaper så är det bara ta en lavinkurs eller två istället för att köpa senaste lavinryggsäcken. Det är det värt. Är man i Hakuba kan jag varmt rekommendera Damian på Mountainlife.jp, eller Evergreen Outdoor Center, de är båda grymt bra och framförallt mycket billigare än svenska diton.</p><p></p><p>Happo - If it doesn't suck, it blows.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="R00bert, post: 1010701, member: 41325"] Nadare.jp uppdateras endast på helger och helgdagar eftersom de som gör prognoserna inte får betalt och har andra jobb på sidan av vad jag förstått av Dave/Damian där borta. Evergreen Outdoor Center som drivs av Dave kör dagliga uppdateringar utifrån vad deras guider plockar in på actjapan.org men det är inte lika detaljerat som nadare. Happo BC känns personligen ganska sketchy då det är alldeles för många som åker där utan någon vidare kunskap. Jag har full tillit till mina egna kunskaper men mitt vad det är släpper någon aussie helt utan vare sig koll eller lavinutrustning en lavin ovanför en och med tanke på terrängen och terrängfällorna i botten så känns det oftast lite osäkert då det är så mycket folk i rörelse på Happo. Finns mycket bra åkning utöver Happo där man är helt själv men man får leta lite ;-) Har man inga tidigare kunskaper så är det bara ta en lavinkurs eller två istället för att köpa senaste lavinryggsäcken. Det är det värt. Är man i Hakuba kan jag varmt rekommendera Damian på Mountainlife.jp, eller Evergreen Outdoor Center, de är båda grymt bra och framförallt mycket billigare än svenska diton. Happo - If it doesn't suck, it blows. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp