Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1010715" data-attributes="member: 80520"><p>Jodå, de går att åka (se min profilbild t ex), men det är vädret och stabiliteten som styr vilken dag du åker dem. Dagarna i Jan/Feb du åker BC i Happo en normal säsong går att räkna på händerna. Fram mot Sen Feb/Mars är det mer aktuellt dock. Väderläget i Hakuba är lite speciellt också, kan regna mer eller mindre när som helst under säsongen... Snön är förrädisk så rekommenderar starkt att du gå åtminstone en lavinutbildning om du bestämmer dig att åka till Hakuba. Miles (som precis säger att han tänkte åka facet som släpper) är en av de vettigare personer jag träffat vad gäller snö- och lavinsäkerhet och även han åker dit.</p><p></p><p>Hur många det är som åker puder på orterna runt Niseko kan jag inte uttala mig om, men i Cortina får man räkna med liftköer när det är puderdagar. Inte dödligt stora sådana, men förhållandevis rejäla köer. Men som vanligt gäller ju att om man vet var man ska ta vägen (och har kunskapen att ta sig dit och därifrån) är det inga problem att åka både ospårat och djupt och kallsnö en solig puderdag i Cortina heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1010715, member: 80520"] Jodå, de går att åka (se min profilbild t ex), men det är vädret och stabiliteten som styr vilken dag du åker dem. Dagarna i Jan/Feb du åker BC i Happo en normal säsong går att räkna på händerna. Fram mot Sen Feb/Mars är det mer aktuellt dock. Väderläget i Hakuba är lite speciellt också, kan regna mer eller mindre när som helst under säsongen... Snön är förrädisk så rekommenderar starkt att du gå åtminstone en lavinutbildning om du bestämmer dig att åka till Hakuba. Miles (som precis säger att han tänkte åka facet som släpper) är en av de vettigare personer jag träffat vad gäller snö- och lavinsäkerhet och även han åker dit. Hur många det är som åker puder på orterna runt Niseko kan jag inte uttala mig om, men i Cortina får man räkna med liftköer när det är puderdagar. Inte dödligt stora sådana, men förhållandevis rejäla köer. Men som vanligt gäller ju att om man vet var man ska ta vägen (och har kunskapen att ta sig dit och därifrån) är det inga problem att åka både ospårat och djupt och kallsnö en solig puderdag i Cortina heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp