Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Aspens" data-source="post: 1010739" data-attributes="member: 86165"><p>Va i Hakuba i vintras och va lite svans till free_fall, Von_vettet och vattendroppe, sköna grabbar som man brukar säga!</p><p></p><p>Angående det här med puderhets i Cortina, vakna kl. 05:50 för att hinna ner och kriga till frukost, fanns bara 4 kokplattor i köket, som enligt ryktena skulle va ett av hakubas största. Sen småsringa med skidutrustningen i 20 min för att hinna till bussen till Cortina som gick typ 07:20 till 07:40. Sen va det bara köa i typ 30 min för att komma upp i första liften som öppnade 8:30, för att sedan stå och köa halvvägs i ytterligare 30 min för att komma upp på toppen. </p><p></p><p>Så lämna lodgen straxt efter 7 och få första åket typ 8:40 är ganska hetsande tycker jag personligen, och då får man springa med skidutrustningen i typ 20 min, buss i 40 för att sedan stå ute i 2x30 min för att hamna någorlunda bra i kön, som kan va riktigt lång i mina ögon!</p><p></p><p>Men fan vilken belöning man fick när man kom upp!! värt varje sekund! Men som sagt jag skulle iaf kalla det puderhets! (Har visserligen inte vart på andra populära puderställen).</p><p></p><p>Min upplevelse var att om man inte direkt hade koll på stället och bara ville åka liftburet så har man grym åkning till typ 14 för då va typ all lättåtkomlig åkning slut och man kunde lika gärna ladda inför en ny morgondag.. Sen va det läge att marinera sig i den grymma onsen avdelningen, med ett 10 tal olika källor och bastu, som man har tillgång till med cortinas månadskort som kostar 14,000 jpn, vilket galet billigt!</p><p></p><p>Men efter lite tips och trix från tidigare nämnda så kunde vi dryga ut skiddagarna med fina turer, tack för det grabbar!</p><p></p><p>Sen va det bara ställa sig i kö i typ 10 min i kylan för att hoppas på att man fick plats i de galna små bussarna som tog en hem i 40 min där man fick sitta med skidutrustningen i knät och krama stålkanter, för att sedan vandra i 20 min tillbaka till lodgen. </p><p></p><p>Efter att ha skrivit detta inser jag att den låter lite pessimistisk och missnöjd, men så va det inte! hade en helt fantastisk månad med underbart folk och galna minnen med sagolik skidåkning! Men det va fan mycket hårdare än vad jag föreställt mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Aspens, post: 1010739, member: 86165"] Va i Hakuba i vintras och va lite svans till free_fall, Von_vettet och vattendroppe, sköna grabbar som man brukar säga! Angående det här med puderhets i Cortina, vakna kl. 05:50 för att hinna ner och kriga till frukost, fanns bara 4 kokplattor i köket, som enligt ryktena skulle va ett av hakubas största. Sen småsringa med skidutrustningen i 20 min för att hinna till bussen till Cortina som gick typ 07:20 till 07:40. Sen va det bara köa i typ 30 min för att komma upp i första liften som öppnade 8:30, för att sedan stå och köa halvvägs i ytterligare 30 min för att komma upp på toppen. Så lämna lodgen straxt efter 7 och få första åket typ 8:40 är ganska hetsande tycker jag personligen, och då får man springa med skidutrustningen i typ 20 min, buss i 40 för att sedan stå ute i 2x30 min för att hamna någorlunda bra i kön, som kan va riktigt lång i mina ögon! Men fan vilken belöning man fick när man kom upp!! värt varje sekund! Men som sagt jag skulle iaf kalla det puderhets! (Har visserligen inte vart på andra populära puderställen). Min upplevelse var att om man inte direkt hade koll på stället och bara ville åka liftburet så har man grym åkning till typ 14 för då va typ all lättåtkomlig åkning slut och man kunde lika gärna ladda inför en ny morgondag.. Sen va det läge att marinera sig i den grymma onsen avdelningen, med ett 10 tal olika källor och bastu, som man har tillgång till med cortinas månadskort som kostar 14,000 jpn, vilket galet billigt! Men efter lite tips och trix från tidigare nämnda så kunde vi dryga ut skiddagarna med fina turer, tack för det grabbar! Sen va det bara ställa sig i kö i typ 10 min i kylan för att hoppas på att man fick plats i de galna små bussarna som tog en hem i 40 min där man fick sitta med skidutrustningen i knät och krama stålkanter, för att sedan vandra i 20 min tillbaka till lodgen. Efter att ha skrivit detta inser jag att den låter lite pessimistisk och missnöjd, men så va det inte! hade en helt fantastisk månad med underbart folk och galna minnen med sagolik skidåkning! Men det va fan mycket hårdare än vad jag föreställt mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp