Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1011082" data-attributes="member: 80520"><p>Och Norikura. Och Happo under trädgräns (finns grym trädåkning där också, men inte många känner till den!). Och Tsugaike Kogen om man vet var man ska åka. Och Goryu/47, fast man får leka katt & råtta med patrullen. Och Iwatake, som faktiskt har en hel del fina åk det också. Nej, "dåligt" väder är ingenting som begränsar en vare sig till Cortina eller liftköer om man bara är beredd att testa lite olika saker!</p><p></p><p></p><p>Litet förtydligande här. I Cortina är allt öppet, Norikura är delvis öppet (var snack att öppna upp ännu mer nästa säsong vad jag förstod det, men det är info som kommer från de officiella PR-människorna på Cortina och inte på Norikura, så det är inte helt säkert), Tsugaike turade jag i de gångerna jag var där, så där vet jag inte hur det fungerar i systemet, men jag vet många som åkte liftburen offpist där utan att bli av med några kort. I Iwatake bryr sig inte patrullen om du inte gör något för att verkligen provocera dem, i Happo ser läget ungefär likadant ut med tillägget att det är en bra grej att undvika facet man ser till höger från gondolen en solig dag. Vill man vara på den säkra sidan skaffar man sig dessutom ett point pass utöver ev. säsongskort eller vad man kan ha. Alternativt åker på billiga dagskort. Goryu/47 är det enda stället som verkligen bekämpar offpiståkning, men även det går att lösa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1011082, member: 80520"] Och Norikura. Och Happo under trädgräns (finns grym trädåkning där också, men inte många känner till den!). Och Tsugaike Kogen om man vet var man ska åka. Och Goryu/47, fast man får leka katt & råtta med patrullen. Och Iwatake, som faktiskt har en hel del fina åk det också. Nej, "dåligt" väder är ingenting som begränsar en vare sig till Cortina eller liftköer om man bara är beredd att testa lite olika saker! Litet förtydligande här. I Cortina är allt öppet, Norikura är delvis öppet (var snack att öppna upp ännu mer nästa säsong vad jag förstod det, men det är info som kommer från de officiella PR-människorna på Cortina och inte på Norikura, så det är inte helt säkert), Tsugaike turade jag i de gångerna jag var där, så där vet jag inte hur det fungerar i systemet, men jag vet många som åkte liftburen offpist där utan att bli av med några kort. I Iwatake bryr sig inte patrullen om du inte gör något för att verkligen provocera dem, i Happo ser läget ungefär likadant ut med tillägget att det är en bra grej att undvika facet man ser till höger från gondolen en solig dag. Vill man vara på den säkra sidan skaffar man sig dessutom ett point pass utöver ev. säsongskort eller vad man kan ha. Alternativt åker på billiga dagskort. Goryu/47 är det enda stället som verkligen bekämpar offpiståkning, men även det går att lösa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp