Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="whippo" data-source="post: 1012306" data-attributes="member: 136574"><p>Dessa två bör du besöka men som du säger är de små, inte minst Moiwa med bara en lift.</p><p></p><p>Rusutsu var grymt när jag var där i januari, nästan tomt och stor yta med långa liftar. Tyvärr var jag bara där en dag men mer än en vecka skulle det nog bli tråkigt. Men åkningen där var grym. Möjligt till brant åkning, långa åk, grytor, rännor, det mesta fanns där och helt tomt.</p><p></p><p>Till Moiwa kan du skråa från Annapuri (Niseko) och från toppen finns det riktigt brant åkning vill jag minnas. Man kan lösa engångs biljetter för liften. Långa åk från toppen och möjligt till öppna fällt och en del branter. Kör kanske 2-3 åk och sedan tillbaka.</p><p></p><p>Annars gillade jag Hananzo bäst i Niseko. Bodde i närheten och det vara 10 min att gå till liften som oftast var tom och sedan pumpa Strawberryfields i kanske 5 åk innan det börjar bli uppkört för att leta sig vidare. Där finns det branter och möjlighet att flyga lite för den som vill. Ganska korta åk där. Kolla vilka gater som är öppna på morgonen.</p><p></p><p>För min del blir det nog 2 veckor i Niseko nästa vinter (januari). Toppturen = 30 min promenad kan man göra men när det är öppet brukar det vara en ström med folk upp men det finns ändå snö för alla. Nackdelen är att ta sig tillbaka för mig som åker snowboard och första personen på morgonen åker skidor och lägger ett spår som inte lutar ordentligt. Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="whippo, post: 1012306, member: 136574"] Dessa två bör du besöka men som du säger är de små, inte minst Moiwa med bara en lift. Rusutsu var grymt när jag var där i januari, nästan tomt och stor yta med långa liftar. Tyvärr var jag bara där en dag men mer än en vecka skulle det nog bli tråkigt. Men åkningen där var grym. Möjligt till brant åkning, långa åk, grytor, rännor, det mesta fanns där och helt tomt. Till Moiwa kan du skråa från Annapuri (Niseko) och från toppen finns det riktigt brant åkning vill jag minnas. Man kan lösa engångs biljetter för liften. Långa åk från toppen och möjligt till öppna fällt och en del branter. Kör kanske 2-3 åk och sedan tillbaka. Annars gillade jag Hananzo bäst i Niseko. Bodde i närheten och det vara 10 min att gå till liften som oftast var tom och sedan pumpa Strawberryfields i kanske 5 åk innan det börjar bli uppkört för att leta sig vidare. Där finns det branter och möjlighet att flyga lite för den som vill. Ganska korta åk där. Kolla vilka gater som är öppna på morgonen. För min del blir det nog 2 veckor i Niseko nästa vinter (januari). Toppturen = 30 min promenad kan man göra men när det är öppet brukar det vara en ström med folk upp men det finns ändå snö för alla. Nackdelen är att ta sig tillbaka för mig som åker snowboard och första personen på morgonen åker skidor och lägger ett spår som inte lutar ordentligt. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp