Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 1017639" data-attributes="member: 48303"><p>Har nu fått tag på boende, Niseko Kanon hade tydligen missuppfattat att jag och JohanSundstrom som jag åker med var i samma sällskap så nu känns det lugnt, Kanon verkar vara ett soft ställe?!</p><p></p><p>Har börjat kikat lite på flygresor, många rekommenderar ju att flyga med SAS med tanke på fördelarna med bagage policy osv. Men grejen är ju att man ändå är tvungen att flyga med JAL eller All Nippon från Tokyo till Sapporo så är det väl egentligen ingen stor fördel att åka med sas eftersom man ändå får handskas med de Japanska flygbolagen som (vad jag förstått efter lite research här på FR) är väldigt sträng med vikten på bagaget? </p><p></p><p>Vi tänkte åka den 13e december samt hem 1a mars.</p><p>SAS tar 8775kr tur och retur, med mellanlandning först i Köpenhamn sen i Tokyo för byte till All Nippon mot Sapporo.</p><p>Om vi istället åker med JAL hela vägen till Sapporo går det på 6458kr tur och retur! </p><p>Skiljer ca. 3 timmar i flygtid så det känns ju ovärt att lägga ca. 2200kr mer på att flyga med SAS eller?</p><p></p><p>Vad har ni för erfarenheter? Läste om att JAL skulle gå i konkurs men detta var en källa från 2011. </p><p>Hitta samtidigt en flygresa till Tokyo för 4920kr tur/retur men antar att det är flyg som gäller upp till Niseko/Sapporo?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 1017639, member: 48303"] Har nu fått tag på boende, Niseko Kanon hade tydligen missuppfattat att jag och JohanSundstrom som jag åker med var i samma sällskap så nu känns det lugnt, Kanon verkar vara ett soft ställe?! Har börjat kikat lite på flygresor, många rekommenderar ju att flyga med SAS med tanke på fördelarna med bagage policy osv. Men grejen är ju att man ändå är tvungen att flyga med JAL eller All Nippon från Tokyo till Sapporo så är det väl egentligen ingen stor fördel att åka med sas eftersom man ändå får handskas med de Japanska flygbolagen som (vad jag förstått efter lite research här på FR) är väldigt sträng med vikten på bagaget? Vi tänkte åka den 13e december samt hem 1a mars. SAS tar 8775kr tur och retur, med mellanlandning först i Köpenhamn sen i Tokyo för byte till All Nippon mot Sapporo. Om vi istället åker med JAL hela vägen till Sapporo går det på 6458kr tur och retur! Skiljer ca. 3 timmar i flygtid så det känns ju ovärt att lägga ca. 2200kr mer på att flyga med SAS eller? Vad har ni för erfarenheter? Läste om att JAL skulle gå i konkurs men detta var en källa från 2011. Hitta samtidigt en flygresa till Tokyo för 4920kr tur/retur men antar att det är flyg som gäller upp till Niseko/Sapporo? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp