Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 1021712" data-attributes="member: 136103"><p>Hej! </p><p></p><p>Usch vad jag upplever allt stökigt. Man ska hitta boende och flyg, man ska få med sig skidorna på det flyget, man ska räkna ihop priser och hitta liftkort. Läst alla sidor nu och tidigare års forumtrådar likaså men inte hittat någon "Japan for dummes" någonstans. </p><p></p><p>Jag reser helst med Sas, varför vet jag inte men jag föredrar i alla fall att boka av samma flygbolag hela vägen i fall något strulat med bagaget. Men nu ser jag att alla deras flyg har olika flygplatser i Tokyo. När man landar i Tokyo måste man alltså ta ett tåg till den andra flygplatsen för att därifrån flyga till Sapporo, något som känns mindre roligt om man flyger själv med massa utrustning. Vilka flyger jag med om jag vill ha det så smidigt som möjligt, även om det betyder några tusen extra? </p><p></p><p>Niseko Kanon lodge verkar vara populärast, ska kolla om de finns något ledigt men jag utgår ifrån att det är fullt. Vad är mina nästa alternativ? </p><p></p><p>Jag funderar på att åka i en månad ungefär och tänkte väl i Januari i så fall. Det svåraste är att veta hur mycket det kommer att gå på då jag inte sett många budgetera. Självklart kan jag räkna ihop flyg + boende + liftkort men vad går mat på? Vad äter man? Hur lever man? </p><p></p><p>Finns säkert att finna svar på alla mina frågor någonstans men jag tror att jag är lite rädd för att åka själv och därför försöker göra det svårare än det är för att ha en anledning att stanna (dum hjärna). Det är väl klart att jag måste klara av det, är van vid att resa och ska möta upp kompis på plats i så fall. Ska försöka få ur lite information ur honom också. </p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 1021712, member: 136103"] Hej! Usch vad jag upplever allt stökigt. Man ska hitta boende och flyg, man ska få med sig skidorna på det flyget, man ska räkna ihop priser och hitta liftkort. Läst alla sidor nu och tidigare års forumtrådar likaså men inte hittat någon "Japan for dummes" någonstans. Jag reser helst med Sas, varför vet jag inte men jag föredrar i alla fall att boka av samma flygbolag hela vägen i fall något strulat med bagaget. Men nu ser jag att alla deras flyg har olika flygplatser i Tokyo. När man landar i Tokyo måste man alltså ta ett tåg till den andra flygplatsen för att därifrån flyga till Sapporo, något som känns mindre roligt om man flyger själv med massa utrustning. Vilka flyger jag med om jag vill ha det så smidigt som möjligt, även om det betyder några tusen extra? Niseko Kanon lodge verkar vara populärast, ska kolla om de finns något ledigt men jag utgår ifrån att det är fullt. Vad är mina nästa alternativ? Jag funderar på att åka i en månad ungefär och tänkte väl i Januari i så fall. Det svåraste är att veta hur mycket det kommer att gå på då jag inte sett många budgetera. Självklart kan jag räkna ihop flyg + boende + liftkort men vad går mat på? Vad äter man? Hur lever man? Finns säkert att finna svar på alla mina frågor någonstans men jag tror att jag är lite rädd för att åka själv och därför försöker göra det svårare än det är för att ha en anledning att stanna (dum hjärna). Det är väl klart att jag måste klara av det, är van vid att resa och ska möta upp kompis på plats i så fall. Ska försöka få ur lite information ur honom också. Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp