Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1021730" data-attributes="member: 122562"><p>Var i Niseko februari-13. Inbokade med SAS hela vägen men bagagereglerna krävde en hel veckas provpackande med vågar och inköp av 3 nya snowboardbagar då våra fina på hjul blev för tunga. Reglerna sade då 1 bag 23 kg, kan bytas ut till en skidbag max 12 kg och en pjäxbag som bara får innehålla pjäxor. Vår pjäxbag blev ganska stor.... </p><p></p><p>När vi kom till Landvetter med 3 snowboardbagar med 2 snowboards i varje, vägandes 11,99 kg och med 3 stora pjäxbagar med skor, hjälm, ryggskydd, lavinrygga etc vägandes 10,99 kg samt med en kappsäck a 23 kg, som vi då hade tänkt att vi skulle betala extra för samt 3 maxade handbagage var jag tvungen att visa SAS - personalen till deras egna bestämmelser på deras egna hemsida innan detta köptes. Incheckning hela vägen men förstås skall bagaget ut och checkas om i Tokyo efter bussresan mellan de olika flyplatserna men i övrigt gick denna incheckning bra.</p><p></p><p> Inför hemresa såg vi liknande problem så jag hade rustat mig med utskriva hemsidor på engelska men det tog ändå en lång stund på Chitose innan vårt upplägg accepterades. Slutligen frågade man vad vi ville betala för vår extra väska (svårt att förklara för dom att snowboard är reguljärt och kappsäck extra). Visade kvittot från Landvetter och sedan var det OK med samma belopp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1021730, member: 122562"] Var i Niseko februari-13. Inbokade med SAS hela vägen men bagagereglerna krävde en hel veckas provpackande med vågar och inköp av 3 nya snowboardbagar då våra fina på hjul blev för tunga. Reglerna sade då 1 bag 23 kg, kan bytas ut till en skidbag max 12 kg och en pjäxbag som bara får innehålla pjäxor. Vår pjäxbag blev ganska stor.... När vi kom till Landvetter med 3 snowboardbagar med 2 snowboards i varje, vägandes 11,99 kg och med 3 stora pjäxbagar med skor, hjälm, ryggskydd, lavinrygga etc vägandes 10,99 kg samt med en kappsäck a 23 kg, som vi då hade tänkt att vi skulle betala extra för samt 3 maxade handbagage var jag tvungen att visa SAS - personalen till deras egna bestämmelser på deras egna hemsida innan detta köptes. Incheckning hela vägen men förstås skall bagaget ut och checkas om i Tokyo efter bussresan mellan de olika flyplatserna men i övrigt gick denna incheckning bra. Inför hemresa såg vi liknande problem så jag hade rustat mig med utskriva hemsidor på engelska men det tog ändå en lång stund på Chitose innan vårt upplägg accepterades. Slutligen frågade man vad vi ville betala för vår extra väska (svårt att förklara för dom att snowboard är reguljärt och kappsäck extra). Visade kvittot från Landvetter och sedan var det OK med samma belopp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong Japan 2013/2014
Tillbaka
Topp