Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong - Val Thorens, St Anton eller Verbier?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aejmil" data-source="post: 1299482" data-attributes="member: 176152"><p>Jag har varit på alla tre. Gjorde säsong i st anton förra vintern. Besökte Verbier de två sista veckorna då innan jag åkte hem till Sverige, min bror gjorde säsong där, och detta året har jag varit två veckor i Val Thorens.</p><p></p><p>Jag gillar personligen st anton bäst. Tycker att viben är skönast där - folket sköna, fin by, afterskin 100 gånger bättre än de andra, modernt liftsystem osv. Bra skidåkning, riktigt bra offpist samt fina turer.</p><p></p><p>Val thorens är en väldigt sliten by, fransmännen relativt otrevliga, afterskin i min mening inte alls lika kul. Fördelen här är dock höjden och snön är generellt bättre. Pisterna är definitivt bättre i Val thorens än både Verbier och St Anton. Dock dyrare än st anton generellt.</p><p></p><p>Verbier har en väldigt fin by.. liftsystemet är inte jättemodernt men bättre än val thorens och ganska charmigt. Gillar Verbier generellt men ja, det är jävligt dyrt. Man tjänar dock bra som säsongare här. Finns typ ett bra ställe för afterski men långt ifrån samma grej som i st anton ändå. </p><p></p><p>Budget är extremt svårt att svara på och väldigt individuellt. Om man ska jobba, vad man har för preferenser osv. </p><p></p><p>Överlag skulle jag nog säga att du kommer ha kul vilken ort du än väljer. Jag själv föredrar dock St Anton.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aejmil, post: 1299482, member: 176152"] Jag har varit på alla tre. Gjorde säsong i st anton förra vintern. Besökte Verbier de två sista veckorna då innan jag åkte hem till Sverige, min bror gjorde säsong där, och detta året har jag varit två veckor i Val Thorens. Jag gillar personligen st anton bäst. Tycker att viben är skönast där - folket sköna, fin by, afterskin 100 gånger bättre än de andra, modernt liftsystem osv. Bra skidåkning, riktigt bra offpist samt fina turer. Val thorens är en väldigt sliten by, fransmännen relativt otrevliga, afterskin i min mening inte alls lika kul. Fördelen här är dock höjden och snön är generellt bättre. Pisterna är definitivt bättre i Val thorens än både Verbier och St Anton. Dock dyrare än st anton generellt. Verbier har en väldigt fin by.. liftsystemet är inte jättemodernt men bättre än val thorens och ganska charmigt. Gillar Verbier generellt men ja, det är jävligt dyrt. Man tjänar dock bra som säsongare här. Finns typ ett bra ställe för afterski men långt ifrån samma grej som i st anton ändå. Budget är extremt svårt att svara på och väldigt individuellt. Om man ska jobba, vad man har för preferenser osv. Överlag skulle jag nog säga att du kommer ha kul vilken ort du än väljer. Jag själv föredrar dock St Anton. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong - Val Thorens, St Anton eller Verbier?
Tillbaka
Topp