Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong whistler 15/16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="puckwald" data-source="post: 1061891" data-attributes="member: 154367"><p>Tjenare! </p><p></p><p>Jonatan heter jag, är 22 år och tänkte precis som ni köra en säsong i Whistler. Har ni i tråden kikat något på delat boende än? Hoppar gärna på det tåget i så fall! Har hört av kompisar som var där över förra vintern att boendet är det som är svårast, jobb är jämförelsevis lättare, så delar jättegärna med några av er om ni är sugna. Jag kommer åka dit solo, så även om man hamnar på olika adresser så hade det varit schysst att ha några att åka med när man är nyanländ. Har bott i Vancouver sedan i våras men ska hem till Sverige nu nästa vecka och jobba fram till mitten av november (det är otroligt nog värt det, dåligt betalt här...). </p><p></p><p>Jag har bil här i BC redan som jag tänkte använda i vinter (om boendet har parkering) och planerar att jobba i alla fall deltid. Pluggar i vanliga fall i Lund men har uppehåll ett år med syftet att åka skidor. Säger inte nej till en öl eller sju men har som mål att hålla i slantarna en aning (Whistler är dyrt). Anser mig själv vara en bra skidåkare (relativt sett taskig i parken dock) och är, som de flesta av er antar jag, ute efter puder. Har fixat turprylar till säsongen men har inte turat så mycket tidigare utan mest åkt där man kommer åt från liften eller en kort promenad med skidorna på axeln. </p><p></p><p>Har kollat lite på craigslist (typ blocket) men det mesta som är ute nu är inflyttning 1 oktober eller tidigare. Antar att det inte är superbråttom än heller. Tänker mig något i stil med: <a href="http://whistler.craigslist.ca/apa/5198799759.html" target="_blank">http://whistler.craigslist.ca/apa/5198799759.html</a> </p><p></p><p>//Jonatan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="puckwald, post: 1061891, member: 154367"] Tjenare! Jonatan heter jag, är 22 år och tänkte precis som ni köra en säsong i Whistler. Har ni i tråden kikat något på delat boende än? Hoppar gärna på det tåget i så fall! Har hört av kompisar som var där över förra vintern att boendet är det som är svårast, jobb är jämförelsevis lättare, så delar jättegärna med några av er om ni är sugna. Jag kommer åka dit solo, så även om man hamnar på olika adresser så hade det varit schysst att ha några att åka med när man är nyanländ. Har bott i Vancouver sedan i våras men ska hem till Sverige nu nästa vecka och jobba fram till mitten av november (det är otroligt nog värt det, dåligt betalt här...). Jag har bil här i BC redan som jag tänkte använda i vinter (om boendet har parkering) och planerar att jobba i alla fall deltid. Pluggar i vanliga fall i Lund men har uppehåll ett år med syftet att åka skidor. Säger inte nej till en öl eller sju men har som mål att hålla i slantarna en aning (Whistler är dyrt). Anser mig själv vara en bra skidåkare (relativt sett taskig i parken dock) och är, som de flesta av er antar jag, ute efter puder. Har fixat turprylar till säsongen men har inte turat så mycket tidigare utan mest åkt där man kommer åt från liften eller en kort promenad med skidorna på axeln. Har kollat lite på craigslist (typ blocket) men det mesta som är ute nu är inflyttning 1 oktober eller tidigare. Antar att det inte är superbråttom än heller. Tänker mig något i stil med: [URL]http://whistler.craigslist.ca/apa/5198799759.html[/URL] //Jonatan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong whistler 15/16
Tillbaka
Topp