Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga 2010/2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hofflan" data-source="post: 772680" data-attributes="member: 84093"><p>Det är sjukt kul att bo 3-5 stycken i en liten lägenhet, man är som en liten familj :D Okej, det är inte omöjligt att få jobb om du åker ner efter jul, folk kan få sparken eller ha lediga platser, men är klart lättare i början av December. Det finns ju inte jätte mycket olika jobb, men finns ett antal små klädbutiker och sånt! Annars är det nog sjuukt roligt att jobba i bar, antingen som bartender eller glasplock. Fördelen med bar är att man inte missar någon skidåkning, däremot missar man förfester och så. Själv jobbade jag på skiduthyrning, La Poudreuse, inget företag jag rekommenderar. Paret som äger det är riktigt sviniga och gör lite som dom vill. Är man tjej kan man få jobb som barnvakt, då jobbar man inte så mycket. Sista alternativet är att jobba som städare, kanske inte är så kul, men man jobbar kanske 2 dagar i veckan och då får man 10 Euro/h + att man hittar sjukt mycket najs mat, toapapper och kryddor som veckoturister har lämnat, så det är absolut ett bra jobb på många sätt!</p><p></p><p>När det gäller hotelljobb så går det väll att få, men är inte lika vanligt som i tex. St.Anton... jag skulle dock inte vilja ha det så, skulle känna mig lite ägd av arbetsgivaren. Har hört historier om folk i St.Anton som kommit försent 2 ggr och då fått sparken, blivit av med boendet och tvingats åka hem. </p><p></p><p>Langeley har 4st hotell i valdi, så det går att jobba för dem. Jag har inte gjort det, så borde inte uttala mig om det. Fast det gör jag nog ändå. Jobbar man hos Langely så jobbar man ca: 6 dagar i veckan, kanske har lunch ledigt och hinner få någon timmes skidåkning. Man får boende och peronalmiddag + ca: 6 000 :- i månaden. Det kan säkert vara kul, men är man där för att kunna åka skidor och festa, så skulle jag inte rekommendera det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hofflan, post: 772680, member: 84093"] Det är sjukt kul att bo 3-5 stycken i en liten lägenhet, man är som en liten familj :D Okej, det är inte omöjligt att få jobb om du åker ner efter jul, folk kan få sparken eller ha lediga platser, men är klart lättare i början av December. Det finns ju inte jätte mycket olika jobb, men finns ett antal små klädbutiker och sånt! Annars är det nog sjuukt roligt att jobba i bar, antingen som bartender eller glasplock. Fördelen med bar är att man inte missar någon skidåkning, däremot missar man förfester och så. Själv jobbade jag på skiduthyrning, La Poudreuse, inget företag jag rekommenderar. Paret som äger det är riktigt sviniga och gör lite som dom vill. Är man tjej kan man få jobb som barnvakt, då jobbar man inte så mycket. Sista alternativet är att jobba som städare, kanske inte är så kul, men man jobbar kanske 2 dagar i veckan och då får man 10 Euro/h + att man hittar sjukt mycket najs mat, toapapper och kryddor som veckoturister har lämnat, så det är absolut ett bra jobb på många sätt! När det gäller hotelljobb så går det väll att få, men är inte lika vanligt som i tex. St.Anton... jag skulle dock inte vilja ha det så, skulle känna mig lite ägd av arbetsgivaren. Har hört historier om folk i St.Anton som kommit försent 2 ggr och då fått sparken, blivit av med boendet och tvingats åka hem. Langeley har 4st hotell i valdi, så det går att jobba för dem. Jag har inte gjort det, så borde inte uttala mig om det. Fast det gör jag nog ändå. Jobbar man hos Langely så jobbar man ca: 6 dagar i veckan, kanske har lunch ledigt och hinner få någon timmes skidåkning. Man får boende och peronalmiddag + ca: 6 000 :- i månaden. Det kan säkert vara kul, men är man där för att kunna åka skidor och festa, så skulle jag inte rekommendera det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga 2010/2011
Tillbaka
Topp