Säsonga 21/22 Vemdalen!

Säsonga 21/22 Vemdalen!
Tja!!

Tog studenten i våras och har nu planerat in min första säsong i Vemdalen. Allt är nytt så tips från dem som gjort det tidigare är alltid välkommet!😇
Jag har nyss fått ett jobb i björnrike men letar fortfarande boende. Någon som vet vart man kan leta?😅 Har inte hittat mycke vettigt hittills… Öppen för kollo osv.

Fler som ska till Vemdalen?
Hade varit sjukt kul att prata mer med fler i någon grupp!! Om det är någon annan med liknande planer. Detta är helt nytt för mig.☺️

Säsonga 21/22 Vemdalen!
Kul att du ska ut på säsong :) Om jag var du skulle jag pressa min arbetsgivare lite på ett boende, utan att göra en sur situation av det, olika företag är ju olika seriösa med att ta hand om sin arbetsstyrka. Men situationen du sitter i är att de flesta långtidsuthyrare i området är uppbokade av andra arbetsgivare och att få en bostad så där just det månaderna som du söker kommer kräva en del arbete.

Härjegårdar har lägenheter i hede, men med säsongsmått så kommer du långt bort från orten. Sveg är ännu längre bort men har mer boende ledigt. Om jag inte minns fel så har vemdalens lägenheter sålts till ett bolag som heter något i stil med vemdalens fastigheter.I övrigt kan Vemhån kanske ha någon stuga men då är det ändå 2 mil med bil.

Mitt bästa bett hade annars varit köp o sälj grupperna i vemdalen och hede på facebook.Tycker dock din arbetsgivare borde kunna hjälpa dig om de vill ha din hjälp under vintern. Just nu söker hela härjedalen folk till orterna så ett alternativ är att söka ett annat jobb för de flesta seriösa företagen erbjuder dig att hyra en garderob-för-fyra.

All lycka!

Tillbaka
Topp