Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
"Säsonga" i Alperna 22/23
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonaslindhe" data-source="post: 1258116" data-attributes="member: 143039"><p>Inget klockrent svar här nu kanske, men skriver av erfarenhet. Sidor finns, ofta är det väldigt små hemsidor som också kan vara svåra att hitta. Mitt tips är att på Google ändra till det land ni är intresserade av och googla på det inhemska-språket för att få rätt resultat på sökningarna. Vet inte vad andra har för strategier men det funkade bra när vi letade boende till vintern 2019. Hittade då ett antal mindre förmedlingar(inte sparat dom dessvärre)</p><p></p><p>Men jag har två små tips. Dock beror det på vilken typ av boende ni är ute efter och hur länge.</p><p>Handlar det om hela säsongen (dec-maj) kanske dessa tips inte är de bästa men letar ni för några månader kan det mycket väl fungera bra.</p><p></p><p>mediahols.com - typ som ett mindre airbnb för länderna runt alperna med möjlighet att ansöka för en längre period. Här hittade jag ett boende i Val Disere 2019 för 2 månader och allt fungerade bra!</p><p></p><p>Och; faktiskt airbnb- på mindre orter fann vi boende där folk var villiga att hyra ut längre perioder. </p><p></p><p>Men räkna på att det kostar pengar, svårt att hitta boende med en ”normal” hyra på större orter. Men det går säkert.. Dock lyckades vi pruta en del i Val d’Isère.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonaslindhe, post: 1258116, member: 143039"] Inget klockrent svar här nu kanske, men skriver av erfarenhet. Sidor finns, ofta är det väldigt små hemsidor som också kan vara svåra att hitta. Mitt tips är att på Google ändra till det land ni är intresserade av och googla på det inhemska-språket för att få rätt resultat på sökningarna. Vet inte vad andra har för strategier men det funkade bra när vi letade boende till vintern 2019. Hittade då ett antal mindre förmedlingar(inte sparat dom dessvärre) Men jag har två små tips. Dock beror det på vilken typ av boende ni är ute efter och hur länge. Handlar det om hela säsongen (dec-maj) kanske dessa tips inte är de bästa men letar ni för några månader kan det mycket väl fungera bra. mediahols.com - typ som ett mindre airbnb för länderna runt alperna med möjlighet att ansöka för en längre period. Här hittade jag ett boende i Val Disere 2019 för 2 månader och allt fungerade bra! Och; faktiskt airbnb- på mindre orter fann vi boende där folk var villiga att hyra ut längre perioder. Men räkna på att det kostar pengar, svårt att hitta boende med en ”normal” hyra på större orter. Men det går säkert.. Dock lyckades vi pruta en del i Val d’Isère. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
"Säsonga" i Alperna 22/23
Tillbaka
Topp