Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Alperna, är det möjligt trots en pandemi?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jocke95" data-source="post: 1208356" data-attributes="member: 149278"><p>Mycket bra tankar där [USER=77701]@Heddious[/USER] !</p><p>Stämmer, Schweiz är bästa alternativet i alperna nu men det är också rörigt då de har olika regler i alla kanton. Österrike ska preliminärt rulla igång liftarna från den 6e december, men finns ju risk att det blir framskjutet.</p><p></p><p>Det som chockar mig är att man alltså inte ens får topptura på många ställen, det var de som var min plan b om liftar skulle stänga.</p><p></p><p>Jag tänkte ta bilen samt leta reda på några taggade själar att dela lägenhet med, dvs 4-5 personer i en lägenhet (jag vill inte bo i kollektiv med 30 pers). Jag hade inte tänkt arbeta någonting, jag kör universitetsstudier på distans. Det skulle ge flexibilitet att dra hem när som hällts samt minimera risken för covid. Sjukförsäkring osv måte kollas upp såklart.</p><p></p><p>Förstår hur ni resonerar! Jag har dock tänkt såhär: Ski amadé säljer säsongskort för 433€ (till och med 21 december), boende kostar runt 380€-450€ per månad i dessa regioner, många är utan krav på att man behöver bo där hela säsongen utan man betalar månadsvis. De flesta andra områden ja kollat upp har säsongskort mellan 700-1200€ samt boende som ofta betalas säsongsvis med priser runt 1800€ och uppåt.</p><p></p><p>Så med andra ord ser jag Ski amadé (Schladming, Bad Gastein, flachau, etc.) som ett mycket bra alternativ då de minimerar mina fasta kostnader. Så vid en total lockdown så har jag alltså "bara" tappat 10k istället för 30k.</p><p></p><p>Säsong i Sverige och framför allt i Norge ser ja som en stabil plan b, men det är inte aktuellt förrän februari och framåt ändå tack vara de väderförhållanden vi har här i skandinavien.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jocke95, post: 1208356, member: 149278"] Mycket bra tankar där [USER=77701]@Heddious[/USER] ! Stämmer, Schweiz är bästa alternativet i alperna nu men det är också rörigt då de har olika regler i alla kanton. Österrike ska preliminärt rulla igång liftarna från den 6e december, men finns ju risk att det blir framskjutet. Det som chockar mig är att man alltså inte ens får topptura på många ställen, det var de som var min plan b om liftar skulle stänga. Jag tänkte ta bilen samt leta reda på några taggade själar att dela lägenhet med, dvs 4-5 personer i en lägenhet (jag vill inte bo i kollektiv med 30 pers). Jag hade inte tänkt arbeta någonting, jag kör universitetsstudier på distans. Det skulle ge flexibilitet att dra hem när som hällts samt minimera risken för covid. Sjukförsäkring osv måte kollas upp såklart. Förstår hur ni resonerar! Jag har dock tänkt såhär: Ski amadé säljer säsongskort för 433€ (till och med 21 december), boende kostar runt 380€-450€ per månad i dessa regioner, många är utan krav på att man behöver bo där hela säsongen utan man betalar månadsvis. De flesta andra områden ja kollat upp har säsongskort mellan 700-1200€ samt boende som ofta betalas säsongsvis med priser runt 1800€ och uppåt. Så med andra ord ser jag Ski amadé (Schladming, Bad Gastein, flachau, etc.) som ett mycket bra alternativ då de minimerar mina fasta kostnader. Så vid en total lockdown så har jag alltså "bara" tappat 10k istället för 30k. Säsong i Sverige och framför allt i Norge ser ja som en stabil plan b, men det är inte aktuellt förrän februari och framåt ändå tack vara de väderförhållanden vi har här i skandinavien. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Alperna, är det möjligt trots en pandemi?
Tillbaka
Topp