Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1015390" data-attributes="member: 77701"><p>Åker du till någon av de större orterna i Frankrike är det inget problem att klara sig på engelska, åtminstone inte som tjej. (Ja, ibland är världen orättvis, det är ofta lättare för tjejer att få jobb på säsong, talar av egen erfarenhet.)</p><p></p><p>Mindre orter, eller de som har franska familjer som huvudmålgrupp är lite svårare om man inte kan språket, men åka på säsong där utan att jobba - absolut.</p><p>Men eftersom du skrev att du ville någonstans med en del svenskar gissar jag att du inte är så pepp på en säsong i typ Puy St Vincent eller något skrymsle i Montafondalen. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1015390, member: 77701"] Åker du till någon av de större orterna i Frankrike är det inget problem att klara sig på engelska, åtminstone inte som tjej. (Ja, ibland är världen orättvis, det är ofta lättare för tjejer att få jobb på säsong, talar av egen erfarenhet.) Mindre orter, eller de som har franska familjer som huvudmålgrupp är lite svårare om man inte kan språket, men åka på säsong där utan att jobba - absolut. Men eftersom du skrev att du ville någonstans med en del svenskar gissar jag att du inte är så pepp på en säsong i typ Puy St Vincent eller något skrymsle i Montafondalen. ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga i alperna
Tillbaka
Topp