Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Chamonix?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1100090" data-attributes="member: 83225"><p>Chamonix är ju ett alpinist-mecka. Vill ni lära er att åka sjuka coloirer och allmänt klättra och åka barnt så finns ju ingen bättre skola i världen. Vill ni däremot åka park/puder och köra bummarliv så är väl ungefär alla andra ställen bättre?</p><p></p><p>Jag har själv inte gjort någon säsong men jag brukar säga att som skidort är Chamonix ganska medioker men om jag hade väldigt gott om pengar och skulle köpa mig ett boende i alperna där jag tillbringar vinterhalvåret skulle jag välja Chamonix alla dagar i veckan. Det kan låta motsägelsefullt men bygger just på att Chamonix är en stad. Det finns massor att pyssla med och du skulle kunna leva och bo alldeles utmärkt i Chamonix även om du var helt ointresserad av skidåkning och berg. Hur många andra skidorter kan du säga det om? Storleken är ju samtidigt också nackdelen då allt är väldigt utspritt och ni kommer få uppleva ett ofantligt bussåkande. </p><p></p><p>När det gäller att åka över till Courmayeur så borde det vara väldigt smidigt men det är också väldigt dyrt. Jag vill minnas att en tur- och returbiljett för bil ligger nånstans runt 40-50 euro.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1100090, member: 83225"] Chamonix är ju ett alpinist-mecka. Vill ni lära er att åka sjuka coloirer och allmänt klättra och åka barnt så finns ju ingen bättre skola i världen. Vill ni däremot åka park/puder och köra bummarliv så är väl ungefär alla andra ställen bättre? Jag har själv inte gjort någon säsong men jag brukar säga att som skidort är Chamonix ganska medioker men om jag hade väldigt gott om pengar och skulle köpa mig ett boende i alperna där jag tillbringar vinterhalvåret skulle jag välja Chamonix alla dagar i veckan. Det kan låta motsägelsefullt men bygger just på att Chamonix är en stad. Det finns massor att pyssla med och du skulle kunna leva och bo alldeles utmärkt i Chamonix även om du var helt ointresserad av skidåkning och berg. Hur många andra skidorter kan du säga det om? Storleken är ju samtidigt också nackdelen då allt är väldigt utspritt och ni kommer få uppleva ett ofantligt bussåkande. När det gäller att åka över till Courmayeur så borde det vara väldigt smidigt men det är också väldigt dyrt. Jag vill minnas att en tur- och returbiljett för bil ligger nånstans runt 40-50 euro. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Chamonix?!
Tillbaka
Topp