Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i franska alperna, Val' disere-Tignes eller tre dalarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="astridh99" data-source="post: 1240542" data-attributes="member: 138704"><p>Tja! </p><p>Fan vad kul att du ska iväg, you’re in for a treat!</p><p></p><p>Jag har några säsonger i nacken och gjorde en säsong i 3 Dalarna för några vintrar sen, i Val Thorens. Så jävla mäktigt ställe, perfekt uppbyggt för att säsonga på och en rimlig mängd sköna svenskar. De flesta är där för party så om du vill ha några att åka offpist med får du ligga i lite för att hitta andra svenskar/andra att åka med, men dom finns så ut på krogen o surra på så löser det sig. Alla bor dessutom på samma ställe så du kommer lära känna de flesta! Sjukt härliga människor oavsett anledning till att de är där så jag kan garantera att du kommer ha fantastiskt kul.</p><p></p><p>När det kommer till Meribel så är det inga svenska säsongare där så du vet. Nästan samma sak i Tinges. De enda svenska säsongerna i Tignes är de som jobbar för langley (och kanske STS/Northlander, vet ej om dom kör dit), men langleygängen brukar alltid ha sjukt kul tillsammans och vara fett tajta. </p><p></p><p>Offpistmässigt är 3 Dalarna helt magiskt. Har inte varit i tignes/valdi men det är ju ett stenkast bort med samma typer av berg så lär vara minst lika bra. Asså måste ändå lägga vikten igen i hur fett Valtho är, där har du allt - fest, offpist, gött säsongarhäng med bra mängd skandinaver och nära till allt. Meribel har som sagt inga skandinaviska säsongare så vet inte om jag skulle tipsa det. Vill du ha en riktigt rolig säsong med ett gött gäng tror jag även du kommer ha det fantastiskt i tignes om du nu jobbar via langley, oavsett om det blir mer jobb är det ett bra gäng du kommer vara med och få festa och åka lagg.</p><p></p><p>Hoppas min info hjälper lite. Bara slänga iväg ett pm om du undrar mer!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="astridh99, post: 1240542, member: 138704"] Tja! Fan vad kul att du ska iväg, you’re in for a treat! Jag har några säsonger i nacken och gjorde en säsong i 3 Dalarna för några vintrar sen, i Val Thorens. Så jävla mäktigt ställe, perfekt uppbyggt för att säsonga på och en rimlig mängd sköna svenskar. De flesta är där för party så om du vill ha några att åka offpist med får du ligga i lite för att hitta andra svenskar/andra att åka med, men dom finns så ut på krogen o surra på så löser det sig. Alla bor dessutom på samma ställe så du kommer lära känna de flesta! Sjukt härliga människor oavsett anledning till att de är där så jag kan garantera att du kommer ha fantastiskt kul. När det kommer till Meribel så är det inga svenska säsongare där så du vet. Nästan samma sak i Tinges. De enda svenska säsongerna i Tignes är de som jobbar för langley (och kanske STS/Northlander, vet ej om dom kör dit), men langleygängen brukar alltid ha sjukt kul tillsammans och vara fett tajta. Offpistmässigt är 3 Dalarna helt magiskt. Har inte varit i tignes/valdi men det är ju ett stenkast bort med samma typer av berg så lär vara minst lika bra. Asså måste ändå lägga vikten igen i hur fett Valtho är, där har du allt - fest, offpist, gött säsongarhäng med bra mängd skandinaver och nära till allt. Meribel har som sagt inga skandinaviska säsongare så vet inte om jag skulle tipsa det. Vill du ha en riktigt rolig säsong med ett gött gäng tror jag även du kommer ha det fantastiskt i tignes om du nu jobbar via langley, oavsett om det blir mer jobb är det ett bra gäng du kommer vara med och få festa och åka lagg. Hoppas min info hjälper lite. Bara slänga iväg ett pm om du undrar mer! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i franska alperna, Val' disere-Tignes eller tre dalarna?
Tillbaka
Topp