Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zonnelied" data-source="post: 1087653" data-attributes="member: 100608"><p>Jobbade på en restaurang ägd av Whistler Blackcomb, så fick gratis liftkort, 50% på mat i alla restauranger i backen och rabatter på mycket annat. Dessutom får man tillgång till personalboendet, vars hyror ligger under hälften av vad det annars brukar göra i Whistler (man måste dock anmäla sig till detta väldigt tidigt på hösten).</p><p></p><p>Jag fick hjälp av reseföretaget Working Holiday Club via Kilroy att få jobbet. Fick gå på en intervju i Köpenhamn under sommaren och sedan hade jag både jobb och boende fixat innan jag åkte till Kanada, och fick dessutom en bra introduktion av dem till Kanadalivet. Det kostar en del att få hjälp av dem, men det sparar man in på att inte behöva gå veckor utan jobb och billigt boende innan säsongen börjar. Så kika in på Kilroys hemsida!</p><p></p><p>Annars går det självklart att bara dra dit, men om ni ska vara säkra på att få bra boende och jobb är det början av oktober senast som gäller.</p><p></p><p>Räkna med 7 000 kronor för flygbiljetter tur och retur (kan gå billigare), arbetsvisum 1 500 kronor (måste ansökas om NU!), räkna med lite mer än 10 000 kronor för uppstartskostnader för en månad (temporärt boende och mat). Men spara ihop så mycket som möjligt, det kommer att vilja spenderas på aktiviteter och utrustning!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zonnelied, post: 1087653, member: 100608"] Jobbade på en restaurang ägd av Whistler Blackcomb, så fick gratis liftkort, 50% på mat i alla restauranger i backen och rabatter på mycket annat. Dessutom får man tillgång till personalboendet, vars hyror ligger under hälften av vad det annars brukar göra i Whistler (man måste dock anmäla sig till detta väldigt tidigt på hösten). Jag fick hjälp av reseföretaget Working Holiday Club via Kilroy att få jobbet. Fick gå på en intervju i Köpenhamn under sommaren och sedan hade jag både jobb och boende fixat innan jag åkte till Kanada, och fick dessutom en bra introduktion av dem till Kanadalivet. Det kostar en del att få hjälp av dem, men det sparar man in på att inte behöva gå veckor utan jobb och billigt boende innan säsongen börjar. Så kika in på Kilroys hemsida! Annars går det självklart att bara dra dit, men om ni ska vara säkra på att få bra boende och jobb är det början av oktober senast som gäller. Räkna med 7 000 kronor för flygbiljetter tur och retur (kan gå billigare), arbetsvisum 1 500 kronor (måste ansökas om NU!), räkna med lite mer än 10 000 kronor för uppstartskostnader för en månad (temporärt boende och mat). Men spara ihop så mycket som möjligt, det kommer att vilja spenderas på aktiviteter och utrustning! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Kanada
Tillbaka
Topp