Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zonnelied" data-source="post: 1319753" data-attributes="member: 100608"><p>Jag var och säsongade i Kanada (Whistler) vintern 16/17. Tog hjälp av reseföretaget Kilroy för att hitta mitt jobb och boende där. Jag tyckte det var värt att betala Kilroy för det, eftersom att jag i förväg kunde veta när jag hade boendet och skulle starta jobbet. Då kunde jag jobba i Sverige fram till mitten av november, i stället för att behöva leta jobb och boende innan säsongen börjar.</p><p></p><p>Det låter dock mycket att jobba 5 dagar i veckan om det är precis hela säsongen. Jag jobbade 3 - 4 dagar i veckan under lågsäsong, och 5 dagar i veckan under högsäsong. Det kändes ganska lagomt.</p><p></p><p>I Whistler var min uppfattning att jobb är ganska enkelt att få, men att boende är den svåra biten och att man måste vara tidigt ute för att få det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zonnelied, post: 1319753, member: 100608"] Jag var och säsongade i Kanada (Whistler) vintern 16/17. Tog hjälp av reseföretaget Kilroy för att hitta mitt jobb och boende där. Jag tyckte det var värt att betala Kilroy för det, eftersom att jag i förväg kunde veta när jag hade boendet och skulle starta jobbet. Då kunde jag jobba i Sverige fram till mitten av november, i stället för att behöva leta jobb och boende innan säsongen börjar. Det låter dock mycket att jobba 5 dagar i veckan om det är precis hela säsongen. Jag jobbade 3 - 4 dagar i veckan under lågsäsong, och 5 dagar i veckan under högsäsong. Det kändes ganska lagomt. I Whistler var min uppfattning att jobb är ganska enkelt att få, men att boende är den svåra biten och att man måste vara tidigt ute för att få det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Kanada!
Tillbaka
Topp