Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga i Méribel 09/10?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 567985" data-attributes="member: 77701"><p>Tja!</p><p>Har inte bott i Meribel, men jag säsongade i Val Thorens 07/08 så jag har åkt där en hel del och gillar det mycket. En bra sak med Meribel är ju att det är mittendalen, det går fort att ta sig både till Courchevel och Val Thorens/Menuires. Finns mycket schysst offpist vid Mont Vallon och på den sidan av dalen som ligger mot Menuires/Val T. Dessutom är det många veckisar som bara åker rakt igenom Meribeldalen när de kör den nästintill obligatoriska "tour de tre dalarna" och därför kan man hitta riktigt nice piståkning nästan jämt bara man lär sig vart folkmassorna brukar ta vägen.</p><p>Har fått för mig att det mest är britter och fransmän som säsongar i Meribel, men jag kan ha fel, och inget ont om britter, särskilt inte om man gillar att festa.</p><p>/H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 567985, member: 77701"] Tja! Har inte bott i Meribel, men jag säsongade i Val Thorens 07/08 så jag har åkt där en hel del och gillar det mycket. En bra sak med Meribel är ju att det är mittendalen, det går fort att ta sig både till Courchevel och Val Thorens/Menuires. Finns mycket schysst offpist vid Mont Vallon och på den sidan av dalen som ligger mot Menuires/Val T. Dessutom är det många veckisar som bara åker rakt igenom Meribeldalen när de kör den nästintill obligatoriska "tour de tre dalarna" och därför kan man hitta riktigt nice piståkning nästan jämt bara man lär sig vart folkmassorna brukar ta vägen. Har fått för mig att det mest är britter och fransmän som säsongar i Meribel, men jag kan ha fel, och inget ont om britter, särskilt inte om man gillar att festa. /H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga i Méribel 09/10?
Tillbaka
Topp