Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsonga i riksgränsen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="swedishnils" data-source="post: 1242572" data-attributes="member: 178071"><p>Tja!</p><p></p><p>Jag jobbade som kvällsdiskare, samt runner hela senaste säsongen.</p><p></p><p><strong>Åkningen</strong>: Riktigt bra för en nybörjare, jag åkte upp för att lära mig åka bräda och fick fruktansvärt mycket bra åkning, vill påstå att systemet favoriserar skidor så det är till din fördel.</p><p></p><p>Nordalssidan (den "lätta" offpist sidan) är sjukt bra att leka runt på under bra dagar, men även under senaste säsongen då det varit snöfall så blev det uppåkt direkt på förmiddagen, så jag kan bara tänka mig hur det ser ut kommande säsongen.</p><p></p><p>Är en liftråtta så jag kan tyvärr inte tala för turande.</p><p></p><p>Kvällsåkning i början på Maj är riktigt speciell med midnattssol, men det blir mer häng på toppen än åkning då det är väldigt många som ska åka på framsidan samtidigt då.</p><p></p><p><strong>Jobbet</strong>: Överlag helt okej. Sjukt bra gemenskap bland kollegor, om än lite uppdelat mellan de som jobbar på fjället och de som jobbar på hotellet.</p><p></p><p><strong>Lön</strong>: Gick in på 130 kr/tim (okvalificerat arbete), liftkort gratis.</p><p></p><p><strong>Chefer</strong>: Lösningsorienterade, som exempel hade jag knappt tid att vara på berget pga jobbade betydligt mer än 80%, lyfte problemet och fick direkt mina arbetstider justerade för att kunna åka hela dagen och jobba på kvällen.</p><p></p><p><strong>Boende</strong>: Schysst rum i sk. "Vandrarhemmet", som ett studentrum i korridor med en våningssäng och egen toalett + dusch, wifi osv. Delat kök och allrum. Betalade 2800/månad för detta. Bodde då själv i en sådant rum men jag misstänker att kommande säsong så sätter dem två personer i varje rum om det blir full bemanning. Detta boende ligger kanske 2 minuter från hotellet och kanske 6-7 minuter från liften.</p><p></p><p>Fanns vad jag vet två andra områden med personalboenden. Ett ganska långt från hotellet och lift, och ett som var mer eller mindre ski in ski out.</p><p></p><p>Min säsong varade från 12/3 till 23/5.</p><p></p><p>Hoppas du fått lite mer kött på benen kring riksgränsen, har du fler frågor så skicka gärna ett DM.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="swedishnils, post: 1242572, member: 178071"] Tja! Jag jobbade som kvällsdiskare, samt runner hela senaste säsongen. [B]Åkningen[/B]: Riktigt bra för en nybörjare, jag åkte upp för att lära mig åka bräda och fick fruktansvärt mycket bra åkning, vill påstå att systemet favoriserar skidor så det är till din fördel. Nordalssidan (den "lätta" offpist sidan) är sjukt bra att leka runt på under bra dagar, men även under senaste säsongen då det varit snöfall så blev det uppåkt direkt på förmiddagen, så jag kan bara tänka mig hur det ser ut kommande säsongen. Är en liftråtta så jag kan tyvärr inte tala för turande. Kvällsåkning i början på Maj är riktigt speciell med midnattssol, men det blir mer häng på toppen än åkning då det är väldigt många som ska åka på framsidan samtidigt då. [B]Jobbet[/B]: Överlag helt okej. Sjukt bra gemenskap bland kollegor, om än lite uppdelat mellan de som jobbar på fjället och de som jobbar på hotellet. [B]Lön[/B]: Gick in på 130 kr/tim (okvalificerat arbete), liftkort gratis. [B]Chefer[/B]: Lösningsorienterade, som exempel hade jag knappt tid att vara på berget pga jobbade betydligt mer än 80%, lyfte problemet och fick direkt mina arbetstider justerade för att kunna åka hela dagen och jobba på kvällen. [B]Boende[/B]: Schysst rum i sk. "Vandrarhemmet", som ett studentrum i korridor med en våningssäng och egen toalett + dusch, wifi osv. Delat kök och allrum. Betalade 2800/månad för detta. Bodde då själv i en sådant rum men jag misstänker att kommande säsong så sätter dem två personer i varje rum om det blir full bemanning. Detta boende ligger kanske 2 minuter från hotellet och kanske 6-7 minuter från liften. Fanns vad jag vet två andra områden med personalboenden. Ett ganska långt från hotellet och lift, och ett som var mer eller mindre ski in ski out. Min säsong varade från 12/3 till 23/5. Hoppas du fått lite mer kött på benen kring riksgränsen, har du fler frågor så skicka gärna ett DM. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsonga i riksgränsen
Tillbaka
Topp