Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Verbier eller Cervinia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="robineliasson" data-source="post: 1077347" data-attributes="member: 119519"><p>Tjenare!</p><p></p><p>Jag har inte själv varit i Cervinia, men däremot spenderat en del tid i verbier. Där hittar du fantastisk åkning, med lättillgänglig offpist på alla nivåer. Ett alldeles utmärkt ställe att inleda sin offpistkarriär är till exempel området kring en hajk som heter "stairway to heaven". Ett mer avancerat exempel är området på baksidan Mt Fort är gigantiskt, och där finns mängder av stora, lavinfarliga och allmänt håriga åk. Jag åkte 900 höjdmeter brant och ospårat där tre veckor efter snöfall när jag var i Verbier. </p><p></p><p>Vad gäller pubar står Verbier starkt även där, med klassikern Pub mt fort ("puben") i spetsen. Dit kunde man komma kl 16, och gå hem kl 02 om man ville. </p><p></p><p>jag antar att Verbier vara svindyrt med nuvarande valutakurs? Dessutom är ju det gamla bummarhotellet rivet så det kan säkert vara lite svårt att hitta något billigt krypin uppe i stan, kanske någon annan här har lite mer nutida info, bor folk nere i le chable, eller vad fan den gudsförgätna hålan där man tvingades parkera bilvraket hette, nuförtiden eller?</p><p></p><p>Kul med en första säsong, ös järnet och ta det försiktigt! Bry dig heller inte om de ironiserande rövlapparna här på forumet, vem fan kan relatera till åkningen i sälen liksom? Den är säkert skit, med tanke på kommentaren. </p><p></p><p>Mvh</p><p></p><p>Robin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="robineliasson, post: 1077347, member: 119519"] Tjenare! Jag har inte själv varit i Cervinia, men däremot spenderat en del tid i verbier. Där hittar du fantastisk åkning, med lättillgänglig offpist på alla nivåer. Ett alldeles utmärkt ställe att inleda sin offpistkarriär är till exempel området kring en hajk som heter "stairway to heaven". Ett mer avancerat exempel är området på baksidan Mt Fort är gigantiskt, och där finns mängder av stora, lavinfarliga och allmänt håriga åk. Jag åkte 900 höjdmeter brant och ospårat där tre veckor efter snöfall när jag var i Verbier. Vad gäller pubar står Verbier starkt även där, med klassikern Pub mt fort ("puben") i spetsen. Dit kunde man komma kl 16, och gå hem kl 02 om man ville. jag antar att Verbier vara svindyrt med nuvarande valutakurs? Dessutom är ju det gamla bummarhotellet rivet så det kan säkert vara lite svårt att hitta något billigt krypin uppe i stan, kanske någon annan här har lite mer nutida info, bor folk nere i le chable, eller vad fan den gudsförgätna hålan där man tvingades parkera bilvraket hette, nuförtiden eller? Kul med en första säsong, ös järnet och ta det försiktigt! Bry dig heller inte om de ironiserande rövlapparna här på forumet, vem fan kan relatera till åkningen i sälen liksom? Den är säkert skit, med tanke på kommentaren. Mvh Robin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Verbier eller Cervinia
Tillbaka
Topp