Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga i Whistler 2012/13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anthen" data-source="post: 965972" data-attributes="member: 134072"><p>Jag fick en adress dit pengarna skulle skickas(via money gram). Adressen låg i Nigeria... Hon hade självklart en förklaring till detta(hyffsat bra sådan), men jag blev ändå misstänksam. </p><p></p><p>Bestämde mig för att kolla upp hennes namn, lägenheten, adressen i nigeria, ja i stort sett allt jag visste om personen och lägenheten. </p><p></p><p>Det visade sig att det inte fanns någon som hette så i kanada.</p><p>Lägenheten som hon skrev adressen till ägdes inte av henne(hon var smart nog att inte ge mig den fullständiga adressen så jag fick kolla upp hela gatan)</p><p>Jag googlade också adressen i Nigeria och fann en del saker som inte var till hennes fördel.</p><p></p><p>Lätt sammanfattat så var det så här. Nu tänker ni, aaah pucko klart att det är en "scammare"(bedragare) om hon är ifrån Nigeria. Ja, så tänkte jag också men tänk om hon hade varit tillräckligt smart för att få mig att betala till en/ett kanadensiskt adress/konto.</p><p></p><p>Då hade jag antagligen gått på det.</p><p></p><p>Jag har ett par tips till er efter den här erfarenheten.</p><p></p><p>1. Lita för i helvete på någon, oavsett hur trevlig eller otrevlig personen är. </p><p>2. Kolla <strong>ALLTID</strong> upp både lägenheten och personen ifråga.</p><p>3. Snöa inte in dig på ett visst objekt, oavsett hur bra det är.</p><p>4. Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast det...</p><p></p><p>5. Lita för i helvete aldrig på någon!</p><p></p><p></p><p></p><p>Till sist, jag är glad att jag blev utsatt för detta(nu när det gick bra), jag har nu mycket bättre koll på detta och veta säkert att det förekommer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anthen, post: 965972, member: 134072"] Jag fick en adress dit pengarna skulle skickas(via money gram). Adressen låg i Nigeria... Hon hade självklart en förklaring till detta(hyffsat bra sådan), men jag blev ändå misstänksam. Bestämde mig för att kolla upp hennes namn, lägenheten, adressen i nigeria, ja i stort sett allt jag visste om personen och lägenheten. Det visade sig att det inte fanns någon som hette så i kanada. Lägenheten som hon skrev adressen till ägdes inte av henne(hon var smart nog att inte ge mig den fullständiga adressen så jag fick kolla upp hela gatan) Jag googlade också adressen i Nigeria och fann en del saker som inte var till hennes fördel. Lätt sammanfattat så var det så här. Nu tänker ni, aaah pucko klart att det är en "scammare"(bedragare) om hon är ifrån Nigeria. Ja, så tänkte jag också men tänk om hon hade varit tillräckligt smart för att få mig att betala till en/ett kanadensiskt adress/konto. Då hade jag antagligen gått på det. Jag har ett par tips till er efter den här erfarenheten. 1. Lita för i helvete på någon, oavsett hur trevlig eller otrevlig personen är. 2. Kolla [b]ALLTID[/b] upp både lägenheten och personen ifråga. 3. Snöa inte in dig på ett visst objekt, oavsett hur bra det är. 4. Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast det... 5. Lita för i helvete aldrig på någon! Till sist, jag är glad att jag blev utsatt för detta(nu när det gick bra), jag har nu mycket bättre koll på detta och veta säkert att det förekommer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga i Whistler 2012/13
Tillbaka
Topp