Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Whistler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hannahelfv" data-source="post: 1067472" data-attributes="member: 67590"><p>Hej! Jag var i Whistler 8 månader 13/14, vilket var det bästa jag någonsin gjort. Vart du än åker i Kanada kommer du nog inte bli besviken. Jag besökte ingen annan skidort så kan bara jämföra utifrån vad jag hört. </p><p></p><p>Whistler är rätt dyrt att leva och bo i, men det finns många jobbmöjligheter då byn är så pass stor. Du får garanterat jobb förr eller senare, kan ta lite mer tid om du kommer precis i början på säsongen. För att jobba måste du ansöka om working holiday-visum på kanadas ambassads hemsida, då får du arbeta i 12 månader(så var det då iallafall, kan ha ändrats). </p><p></p><p>Åkmöjligheterna i whistler är oändliga om du är redo att tura lite. Kanadensare i ALLA åldrar älskar puder vilket gör att hetsen är stor efter ett dump så speciellt i början av säsongen är det svårt att få tag på det orörda. Vill man inte kliva upp kl05:30 i dec-feb så tror jag det är bättre att åka till något mindre ställe. </p><p></p><p>Det häftiga med Whistler är att det ju faktiskt är ett friåkningens Mekka, det är här flest skidrullar spelas in per år osv. hela byn andas pow-lovin. Det tar ett tag innan man kommer över det där att bli star struck var dag man ser ett känt ansikte på byn.</p><p></p><p>Utelivet är också det största av alla Kanadas skidorter är jag rätt säker på. Varje kväll är det locals night på någon utav klubbarna/pubarna i byn då man går in gratis som skriven i byn.</p><p></p><p>För att hitta boende kan jag tipsa dig att göra som jag gjorde - skriv i alla forum du hittar. Så kan man antingen ansluta sig till ett gäng som hittat boende eller så går man ihop en grupp och kollar boende på craigslist. Det finns även vandrarhem där man kan bo tills man hittat annat om du tycker det är kul att trängas lite och träffa massa nya människor från jordens alla hörn.</p><p></p><p>Hoppas detta var till någon hjälp, bara att skriva om du undrar över något mer!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hannahelfv, post: 1067472, member: 67590"] Hej! Jag var i Whistler 8 månader 13/14, vilket var det bästa jag någonsin gjort. Vart du än åker i Kanada kommer du nog inte bli besviken. Jag besökte ingen annan skidort så kan bara jämföra utifrån vad jag hört. Whistler är rätt dyrt att leva och bo i, men det finns många jobbmöjligheter då byn är så pass stor. Du får garanterat jobb förr eller senare, kan ta lite mer tid om du kommer precis i början på säsongen. För att jobba måste du ansöka om working holiday-visum på kanadas ambassads hemsida, då får du arbeta i 12 månader(så var det då iallafall, kan ha ändrats). Åkmöjligheterna i whistler är oändliga om du är redo att tura lite. Kanadensare i ALLA åldrar älskar puder vilket gör att hetsen är stor efter ett dump så speciellt i början av säsongen är det svårt att få tag på det orörda. Vill man inte kliva upp kl05:30 i dec-feb så tror jag det är bättre att åka till något mindre ställe. Det häftiga med Whistler är att det ju faktiskt är ett friåkningens Mekka, det är här flest skidrullar spelas in per år osv. hela byn andas pow-lovin. Det tar ett tag innan man kommer över det där att bli star struck var dag man ser ett känt ansikte på byn. Utelivet är också det största av alla Kanadas skidorter är jag rätt säker på. Varje kväll är det locals night på någon utav klubbarna/pubarna i byn då man går in gratis som skriven i byn. För att hitta boende kan jag tipsa dig att göra som jag gjorde - skriv i alla forum du hittar. Så kan man antingen ansluta sig till ett gäng som hittat boende eller så går man ihop en grupp och kollar boende på craigslist. Det finns även vandrarhem där man kan bo tills man hittat annat om du tycker det är kul att trängas lite och träffa massa nya människor från jordens alla hörn. Hoppas detta var till någon hjälp, bara att skriva om du undrar över något mer! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Whistler
Tillbaka
Topp