Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Whistler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="idacatarina" data-source="post: 1071918" data-attributes="member: 157198"><p>Hallåhallå!</p><p>Jag är precis som ni inne på att hitta jobb i Kanada kommande skidsäsong. Viktigt att veta är att det är dags att söka arbets-VISA redan nu. </p><p></p><p>Var på Kilroy's informationsevent för dryga veckan sedan och jag fattade det såhär: för att få en kanadensiskt arbets-VISA måste du först få en inbjudan att söka ett från Government of Canada, vilket du får först efter du gått med i en "Pool of Candidates" på deras hemsida. Du fyller i en del fomulär om allt möjligt, bl.a. passnummer och dylikt (se till så att passet du har är giltligt). Dessutom delas de VISAn som finns ut i början av året, det finns ett begränsat antal för Sverige per år. Gå med nu, om du satsar på att åka i höst! Jag fick en guide av föreläsaren på Kilroy, och har följt den till punkt och pricka. Finns förhoppningsvis liknande att hitta efter en enkel googling.</p><p></p><p>Det är ungefär här min koll på tar slut. Det lockar att åka via Kilroy, det är ju defintivt den enkla vägen, men hoppas ta mig dit på egna ben.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="idacatarina, post: 1071918, member: 157198"] Hallåhallå! Jag är precis som ni inne på att hitta jobb i Kanada kommande skidsäsong. Viktigt att veta är att det är dags att söka arbets-VISA redan nu. Var på Kilroy's informationsevent för dryga veckan sedan och jag fattade det såhär: för att få en kanadensiskt arbets-VISA måste du först få en inbjudan att söka ett från Government of Canada, vilket du får först efter du gått med i en "Pool of Candidates" på deras hemsida. Du fyller i en del fomulär om allt möjligt, bl.a. passnummer och dylikt (se till så att passet du har är giltligt). Dessutom delas de VISAn som finns ut i början av året, det finns ett begränsat antal för Sverige per år. Gå med nu, om du satsar på att åka i höst! Jag fick en guide av föreläsaren på Kilroy, och har följt den till punkt och pricka. Finns förhoppningsvis liknande att hitta efter en enkel googling. Det är ungefär här min koll på tar slut. Det lockar att åka via Kilroy, det är ju defintivt den enkla vägen, men hoppas ta mig dit på egna ben. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Whistler
Tillbaka
Topp