Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Whistler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emol96" data-source="post: 1074203" data-attributes="member: 98903"><p>Jag kom tillbaka från Whistler för en vecka sen efter 3 månaders vistelse och det är en plats jag starkt rekommenderar! Själv körde jag taktiken att inte jobba vilket leder till många skiddagar men kortare vistelse (om man intre e en jävel på att spara pengar). Annars så är det ett working holiday-visum som gäller och då får man stanna i max 12 månader. Vill dock säga att man bör ändå ha pengar sparat då lönerna är väldigt låga i förhållande till levnadskostnaderna. Boende är väldigt svårt att på tag på men det finns en facebooksida som heter "Whistler housing rentals for locals" där det kommer upp många alternativ (speciellt om man är beredd att bo med främlingar). </p><p>Annars är Whistler det optimala stället för att säsonga då det är enormt och har all typ av åkning man kan tänka sig, dessutom får de ofta mycket powderdays. Byn är även väldigt rolig och det finns mängder med saker att göra under downdays. Sedan är människor i allmänhet obehagligt trevliga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emol96, post: 1074203, member: 98903"] Jag kom tillbaka från Whistler för en vecka sen efter 3 månaders vistelse och det är en plats jag starkt rekommenderar! Själv körde jag taktiken att inte jobba vilket leder till många skiddagar men kortare vistelse (om man intre e en jävel på att spara pengar). Annars så är det ett working holiday-visum som gäller och då får man stanna i max 12 månader. Vill dock säga att man bör ändå ha pengar sparat då lönerna är väldigt låga i förhållande till levnadskostnaderna. Boende är väldigt svårt att på tag på men det finns en facebooksida som heter "Whistler housing rentals for locals" där det kommer upp många alternativ (speciellt om man är beredd att bo med främlingar). Annars är Whistler det optimala stället för att säsonga då det är enormt och har all typ av åkning man kan tänka sig, dessutom får de ofta mycket powderdays. Byn är även väldigt rolig och det finns mängder med saker att göra under downdays. Sedan är människor i allmänhet obehagligt trevliga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga i Whistler
Tillbaka
Topp