Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
säsonga med kids, nån som provat ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_E" data-source="post: 536048" data-attributes="member: 91417"><p>Det behöver inte vara Chamonix men vi vill gärna att det är en riktig stad, inte något komplex som Avoiaz , Val Torens eller Tinges etc, inte heller nån dockstad typ Merible eller Zermatt . Åker man en vecka eller två spelar det ju ingen roll men stannar man tre månader med barn så spelar ju staden och dess övriga aktiviteter större roll. Vi kommer ju inte lyckas övertala ungarna att åka skidor varje dag. Vi gillar båda Chamonix, har varit där flera gånger både på vinter och sommar. </p><p></p><p>Puderhetsmässigt är det väl lika illa ställt i andra populära ställen som Val Thorens och Val Disere. Men finns det något annat ställe som passar in, där boendet är billigare, liftköerna kortare och man slipper ta en buss och välja system varje morgon så är jag absolut öppen för förslag, dock helst Frankrike.</p><p></p><p>Dagis är nog inte aktuellt (även om det vore kul att hör från någon som provat) ett av målen är ju faktiskt att spendera mycket tid med barnen. Däremot barnvakt vid dump så man båda två kan stå först i liften nån gång… </p><p>Kommer det ett fett dump så får man väl singla slant om vem som ska vara hemma den förmiddagen. Man får ju åxå vara realistisk å inse att det inte kommer bli någon puderfrossarsemester när man reser med småbarn. </p><p></p><p>När det gäller finansiering och föräldraledighet så kommer min fru vara ledig med det nya barnet och jag använda mig av de föräldradagar vi har kvar för de andra barnen (båda på F-kassa alltså). Sen så ger väl 3 barnbidrag och ingen dagisavgift några kronor åxå men det kommer förståss inte att räcka så vi får ta av sparade pengar åxå. Hur mycket som behövs är vad jag försöker lista ut nu och kommer bestämma hur länge vi kan vara nere. Ska försöka jobba lite på distans åxå men det blir max ett par dagar i månaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_E, post: 536048, member: 91417"] Det behöver inte vara Chamonix men vi vill gärna att det är en riktig stad, inte något komplex som Avoiaz , Val Torens eller Tinges etc, inte heller nån dockstad typ Merible eller Zermatt . Åker man en vecka eller två spelar det ju ingen roll men stannar man tre månader med barn så spelar ju staden och dess övriga aktiviteter större roll. Vi kommer ju inte lyckas övertala ungarna att åka skidor varje dag. Vi gillar båda Chamonix, har varit där flera gånger både på vinter och sommar. Puderhetsmässigt är det väl lika illa ställt i andra populära ställen som Val Thorens och Val Disere. Men finns det något annat ställe som passar in, där boendet är billigare, liftköerna kortare och man slipper ta en buss och välja system varje morgon så är jag absolut öppen för förslag, dock helst Frankrike. Dagis är nog inte aktuellt (även om det vore kul att hör från någon som provat) ett av målen är ju faktiskt att spendera mycket tid med barnen. Däremot barnvakt vid dump så man båda två kan stå först i liften nån gång… Kommer det ett fett dump så får man väl singla slant om vem som ska vara hemma den förmiddagen. Man får ju åxå vara realistisk å inse att det inte kommer bli någon puderfrossarsemester när man reser med småbarn. När det gäller finansiering och föräldraledighet så kommer min fru vara ledig med det nya barnet och jag använda mig av de föräldradagar vi har kvar för de andra barnen (båda på F-kassa alltså). Sen så ger väl 3 barnbidrag och ingen dagisavgift några kronor åxå men det kommer förståss inte att räcka så vi får ta av sparade pengar åxå. Hur mycket som behövs är vad jag försöker lista ut nu och kommer bestämma hur länge vi kan vara nere. Ska försöka jobba lite på distans åxå men det blir max ett par dagar i månaden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
säsonga med kids, nån som provat ?
Tillbaka
Topp