Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga på Nya Zealand
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="brandt" data-source="post: 16538" data-attributes="member: 24569"><p>Tjena alla som har blivigt involverade i detta inlägg.. </p><p>Som många har skrivigt ovan behövs det visum. Och det kommer i TVÅ former.. Ett visum som heter "Working Holiday" som gäller i 1 år. DÅ BEHÖVER MAN INTE HA NÅGON SOM HAR SKRIVIT UNDER ATT DEN PERSONEN BEHÖVER JUST DIN KOMPETENS! Tyvär kan man endast få detta pass EN gång i sitt liv (vilket suger brutal stor ***). Sedna finns den andra varianten som även nämns ovan. Den där ens kompetens efterfrågas av någon infödd. (Inte för att jag fattar varför en svensk skulle vara bättre på att raka får än vad en NZ:lirare skulle vara, men men.) Detta är iof ett visum som enligt vad jag arh hört ska vara ganska enkelt att fixa om man har rätt kontakter. En vanligt förekommande orsak till ett sådant visum brukar vara att en webbyrå på NZ ska göra en hemsida och behöver någon som kan översätta denna till svenska. </p><p></p><p>Man skaffar dessa två olika visum pass genom att skicka pass och 1200 riksdaler i ett kuvert till Nya Zeelänska ambasaden i Haag (vilken är den abmasaden som sköter om Svenska frgågor ang NZ)</p><p></p><p>På nzski.com där dom flesta NZ skidorter söker personal står det att man ska bifoga en kopia på sitt erhållna visum. Samtidigt säger ambasaden i Haag att för att man ska få ett visum ska man visa upp ett anställningsintyp. Det motsäger med andra ord sig själv ganska mycket.. </p><p></p><p>Men de NZ bummare jag talat med är det även gansak vanligt förekommande att man att många bummare åker ner på en 2 månaders "semester" och jobbar svart vilket är ganska vardagligt där nere. Men det enda negativa då är bara att man får inte stanna längre än 2 månader om man inte har visum. </p><p></p><p>Detta var ungefär det jag kunde tillföra denna disskusion just nu. </p><p>Börjar mer och mer inse att jag får skjuta upp mitt säsongande till 2004 efter lumpen. </p><p></p><p> Glad Påsk / brandt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="brandt, post: 16538, member: 24569"] Tjena alla som har blivigt involverade i detta inlägg.. Som många har skrivigt ovan behövs det visum. Och det kommer i TVÅ former.. Ett visum som heter "Working Holiday" som gäller i 1 år. DÅ BEHÖVER MAN INTE HA NÅGON SOM HAR SKRIVIT UNDER ATT DEN PERSONEN BEHÖVER JUST DIN KOMPETENS! Tyvär kan man endast få detta pass EN gång i sitt liv (vilket suger brutal stor ***). Sedna finns den andra varianten som även nämns ovan. Den där ens kompetens efterfrågas av någon infödd. (Inte för att jag fattar varför en svensk skulle vara bättre på att raka får än vad en NZ:lirare skulle vara, men men.) Detta är iof ett visum som enligt vad jag arh hört ska vara ganska enkelt att fixa om man har rätt kontakter. En vanligt förekommande orsak till ett sådant visum brukar vara att en webbyrå på NZ ska göra en hemsida och behöver någon som kan översätta denna till svenska. Man skaffar dessa två olika visum pass genom att skicka pass och 1200 riksdaler i ett kuvert till Nya Zeelänska ambasaden i Haag (vilken är den abmasaden som sköter om Svenska frgågor ang NZ) På nzski.com där dom flesta NZ skidorter söker personal står det att man ska bifoga en kopia på sitt erhållna visum. Samtidigt säger ambasaden i Haag att för att man ska få ett visum ska man visa upp ett anställningsintyp. Det motsäger med andra ord sig själv ganska mycket.. Men de NZ bummare jag talat med är det även gansak vanligt förekommande att man att många bummare åker ner på en 2 månaders "semester" och jobbar svart vilket är ganska vardagligt där nere. Men det enda negativa då är bara att man får inte stanna längre än 2 månader om man inte har visum. Detta var ungefär det jag kunde tillföra denna disskusion just nu. Börjar mer och mer inse att jag får skjuta upp mitt säsongande till 2004 efter lumpen. Glad Påsk / brandt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga på Nya Zealand
Tillbaka
Topp