Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Säsonga på skidort (Åre, Sälen mfl) Vad behöver jag veta? (frågor finns i inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1096623" data-attributes="member: 132445"><p>Är det för jobb som skidlärare som du tänkte säsonga i första hand, eller är det skidåkning på egen hand som är fokus? </p><p>Jag tycker såhär: </p><p>1) vill du tvunget jobba i skidbacken så ta dig mot Åre etc.</p><p>2) handlar det mer om egen åkning så ta dig till alperna. </p><p>Jag själv hade fått cellskräck av att spendera 5 månader+ på något ställe i Skandinavien, fast då har jag ju också gjort en vända i alperna innan jag satte mig i skolbänken igen. Egentligen är ju allting helkul om man inte har så mycket att jämföra med.</p><p></p><p>Så ja, ungefär enligt ovan. I ren terräng och skidåkning för en säsong så skulle jag säga alperna är vettigare. Sen är det kul att komma utomlands, kanske damma av skoltyskan/franskan och äventyra en aning. </p><p>Hursomhelst, du lär ha jätteroligt oavsett var du åker så prio ett ska vara att bara komma iväg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1096623, member: 132445"] Är det för jobb som skidlärare som du tänkte säsonga i första hand, eller är det skidåkning på egen hand som är fokus? Jag tycker såhär: 1) vill du tvunget jobba i skidbacken så ta dig mot Åre etc. 2) handlar det mer om egen åkning så ta dig till alperna. Jag själv hade fått cellskräck av att spendera 5 månader+ på något ställe i Skandinavien, fast då har jag ju också gjort en vända i alperna innan jag satte mig i skolbänken igen. Egentligen är ju allting helkul om man inte har så mycket att jämföra med. Så ja, ungefär enligt ovan. I ren terräng och skidåkning för en säsong så skulle jag säga alperna är vettigare. Sen är det kul att komma utomlands, kanske damma av skoltyskan/franskan och äventyra en aning. Hursomhelst, du lär ha jätteroligt oavsett var du åker så prio ett ska vara att bara komma iväg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Säsonga på skidort (Åre, Sälen mfl) Vad behöver jag veta? (frågor finns i inlägget)
Tillbaka
Topp