Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga Ramundberget 13/14
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1019848" data-attributes="member: 83225"><p>Ramundberget har bra åkning, framförallt i skogen, och det finns ganska många anläggningar inom rimligt avstånd. Utifrån den tiden jag spenderat där verkar det också finnas en ganska trevlig freeride-kultur i området (Funäsdalsområdet). Dock ska sägas att själva Ramundberget är ett litet område och jag skulle nog säga att en bil är ett absolut måste. </p><p></p><p>Skulle jag göra säsong i Sverige skulle jag säkerligen valt Åre, mest för att det finns så mycket mer att göra utanför åkningen där. Dock ska ändå sägas att Funäsdalen är en relativt stor "by" för att vara i svenska fjällvärlden och jag skulle nog säga att området i fråga borde komma på andra plats efter Åre när det gäller helheten som säsongarplejs. Sälen ligger säkerligen före om man fokuserar på fest men om man väger in åkningen så vinner nog Funäsdalsområdet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1019848, member: 83225"] Ramundberget har bra åkning, framförallt i skogen, och det finns ganska många anläggningar inom rimligt avstånd. Utifrån den tiden jag spenderat där verkar det också finnas en ganska trevlig freeride-kultur i området (Funäsdalsområdet). Dock ska sägas att själva Ramundberget är ett litet område och jag skulle nog säga att en bil är ett absolut måste. Skulle jag göra säsong i Sverige skulle jag säkerligen valt Åre, mest för att det finns så mycket mer att göra utanför åkningen där. Dock ska ändå sägas att Funäsdalen är en relativt stor "by" för att vara i svenska fjällvärlden och jag skulle nog säga att området i fråga borde komma på andra plats efter Åre när det gäller helheten som säsongarplejs. Sälen ligger säkerligen före om man fokuserar på fest men om man väger in åkningen så vinner nog Funäsdalsområdet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsonga Ramundberget 13/14
Tillbaka
Topp