Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga som skidlärare i USA/Canada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelHassel" data-source="post: 1276082" data-attributes="member: 100093"><p>Här kanske man kan hjälpa till lite. Lämnade Sverige efter 12/13 med steg 4 och 3 säsongers erfarenhet och har bott permanent runt whistler/Squamish sedan dess. Jobbade för Whistler Blackcombs skidskola 6 år. Så vad jag vet är några år gammalt men troligtvis fortfarande kan hjälpa till.</p><p></p><p>USA var hela tiden omöjligt pga jobb visum, försökte en gång att söka till några orter runt Lake Tahoe för att jag hade hört att dom hade en lösning men icke.</p><p></p><p>Svenska steg 4 ska jämföras mot amerikanska/kanadensiska steg 3. Vissa nedgraderar utländska certifikat en steg ner vilket jag inte skulle acceptera. </p><p></p><p>Generellt för bc och speciellt Whistler är att boende har blivit rejält mycket dyrare och svårare att få tag på sedan framförallt covid. exempel whistler $1000-$1200 per månad/person för ett delat rum i ett hus med 10 pers. </p><p></p><p>Working holiday visa för ett år verkar inte vara svårt att få om du är ute i tid, svårare om du vill stanna. </p><p></p><p>Whistler har ett fantastiskt träningsprogram om ni fortfarande är intresserade av att bli bättre skidlärare. Jag jobbade i privatskidskolan och bokningarna ser väldigt annorlunda jämfört mot vad Sverige hade på den tiden. Klienter som bokar +- en full vecka är inte ovanligt och det gäller att kunna leverera under en längre tid. Största bokningen jag och två kompisar hade låg på lite över $40 000 för deras semester. ganska häftigt jämfört mot de 2 timmars privater jag hade i sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelHassel, post: 1276082, member: 100093"] Här kanske man kan hjälpa till lite. Lämnade Sverige efter 12/13 med steg 4 och 3 säsongers erfarenhet och har bott permanent runt whistler/Squamish sedan dess. Jobbade för Whistler Blackcombs skidskola 6 år. Så vad jag vet är några år gammalt men troligtvis fortfarande kan hjälpa till. USA var hela tiden omöjligt pga jobb visum, försökte en gång att söka till några orter runt Lake Tahoe för att jag hade hört att dom hade en lösning men icke. Svenska steg 4 ska jämföras mot amerikanska/kanadensiska steg 3. Vissa nedgraderar utländska certifikat en steg ner vilket jag inte skulle acceptera. Generellt för bc och speciellt Whistler är att boende har blivit rejält mycket dyrare och svårare att få tag på sedan framförallt covid. exempel whistler $1000-$1200 per månad/person för ett delat rum i ett hus med 10 pers. Working holiday visa för ett år verkar inte vara svårt att få om du är ute i tid, svårare om du vill stanna. Whistler har ett fantastiskt träningsprogram om ni fortfarande är intresserade av att bli bättre skidlärare. Jag jobbade i privatskidskolan och bokningarna ser väldigt annorlunda jämfört mot vad Sverige hade på den tiden. Klienter som bokar +- en full vecka är inte ovanligt och det gäller att kunna leverera under en längre tid. Största bokningen jag och två kompisar hade låg på lite över $40 000 för deras semester. ganska häftigt jämfört mot de 2 timmars privater jag hade i sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsonga som skidlärare i USA/Canada
Tillbaka
Topp