Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej!
Jag är sugen på att gör en säsong någonstans nere i alperna och behöver lite tips på hur man ska bära sig åt.
Tex vilka ställen som är att rekomendera och hur man i såna fall får tag i jobb och bostad.
Alla värdefulla tips är välkomna!
/John
Säsongen börjar när snön faller, vanligtvis månadskiftet november/december. Gå in på skidortens hemsida leta reda på hotell och restauranger och skicka ett cv på engelska om du inte fixar landets egna språk. Får du jobb så löser sig ofta boendefrågan rätt kvickt.
goood luck
Annars kan man bara åka ner på vinst eller förlust och gå omkring och fråga efter jobb.
Åker du ner i november så e det typ garanterat att du får jobb december funkar det med
Januari e lite sent men kan gå med lite tur det oxo.
gjorde min förra/första säsong i saalbach. det löste sig för de flesta där nere. vi hade lägenhet innan vi åkte ner, men de flesta åkte på vinst och förlust.. vi skippa lägenheten efter en månad eftersom jobbet inkludera boende..
..vi åkte ner 1 dec vilket var alldeles för tidigt då snön inte kom förrän den 17. fast glaciären kitzteinhorn låg inte så långt bort, så det blev lite åkning ändå.. sen hade vi förtur på jobben eftersom de sa att jobben kom när snön kom, så andra dagen det snöat gick vi vår lilla runda och fixa jobb.
Min första säsong var i chamonix vilket är ett bra ställe att göra sin första säsong på
Min andra var i st anton vilket oxo är ett bra ställe att göra sin första på
Min tredje blir i st anton för jag älskar det stället.
kort sagt åk vartsomhelst på din första säsong.
Kanske känns lite tryggare att åka till ett ställe med mkt svenskar och då e anton o cham bra.