Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
säsonga????
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TobbeA" data-source="post: 17144" data-attributes="member: 27276"><p>Jag har nu läst förslag på diverse platser där man kan säsonga. Därför känner jag att det är på tiden att jag kommer med ett eget tips. </p><p>Detta tips är Högbobacken i Sandviken. Garanterat fritt från "stocholmare" och annat slödder. Inga liftköer heller för den delen. För lift finns det faktiskt. Och när det har snöat så behöver man inte trängas med någon annan för att komma åt "pudret". </p><p>Vad gäller boende så går det att lösa på många sätt. Den kräsne tar in på hotellet, men den äkta hårdingen tar vindskyddet vid backens slut i besittning och bor där. Den som bara vill vara lite hård kan lösa problemet genom att slå in en ruta på någon av de närliggande stugorna eller övernatta i den gamla jordkällaren. Tvättmöjligheterna är begränsade för den som inte bor på hotellet, men vad gör det. En riktig hårding behöver ju inte sådana bekvämligheter. Dessutom är det ju lite manligt att lukta svett. </p><p>Maten införskaffas lättast på någon affär inne i stan, men hotellet hägrar ju det också. Allra helst med tanke på en av servitriserna som jobbar där. Att kocklandslaget brukar hänga där är ju inte heller det något negativt. Dryckesproblmet löses lättast på systemet eller genom några dunkar med allehanda innehåll från någon av de många lokala återförsäljarna.</p><p></p><p>Till sist så ska jag bara tipsa om en schysst offpist-repa. Den som orkar ska definitivt knata de 500-600 metrarna till 11:ans tee. Där ska man bygga en liten kick vid södersluttningen. Och sedan är det bara att satsa. Har du gjort rätt så kommer du att få ditt livs adrenalinkick. En flygtur på ungefär 100 meter med platt landning är vad som väntar för den lycklige.</p><p></p><p>Så vad väntar ni på??? Åk dit!!!! Det ska iaf jag göra nästa säsong. Det kan ni lita på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TobbeA, post: 17144, member: 27276"] Jag har nu läst förslag på diverse platser där man kan säsonga. Därför känner jag att det är på tiden att jag kommer med ett eget tips. Detta tips är Högbobacken i Sandviken. Garanterat fritt från "stocholmare" och annat slödder. Inga liftköer heller för den delen. För lift finns det faktiskt. Och när det har snöat så behöver man inte trängas med någon annan för att komma åt "pudret". Vad gäller boende så går det att lösa på många sätt. Den kräsne tar in på hotellet, men den äkta hårdingen tar vindskyddet vid backens slut i besittning och bor där. Den som bara vill vara lite hård kan lösa problemet genom att slå in en ruta på någon av de närliggande stugorna eller övernatta i den gamla jordkällaren. Tvättmöjligheterna är begränsade för den som inte bor på hotellet, men vad gör det. En riktig hårding behöver ju inte sådana bekvämligheter. Dessutom är det ju lite manligt att lukta svett. Maten införskaffas lättast på någon affär inne i stan, men hotellet hägrar ju det också. Allra helst med tanke på en av servitriserna som jobbar där. Att kocklandslaget brukar hänga där är ju inte heller det något negativt. Dryckesproblmet löses lättast på systemet eller genom några dunkar med allehanda innehåll från någon av de många lokala återförsäljarna. Till sist så ska jag bara tipsa om en schysst offpist-repa. Den som orkar ska definitivt knata de 500-600 metrarna till 11:ans tee. Där ska man bygga en liten kick vid södersluttningen. Och sedan är det bara att satsa. Har du gjort rätt så kommer du att få ditt livs adrenalinkick. En flygtur på ungefär 100 meter med platt landning är vad som väntar för den lycklige. Så vad väntar ni på??? Åk dit!!!! Det ska iaf jag göra nästa säsong. Det kan ni lita på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
säsonga????
Tillbaka
Topp