Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsongare i Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OliverAa" data-source="post: 1304698" data-attributes="member: 183881"><p>Tjena,</p><p>Tänkte att man kunde starta en tråd där vi samlar alla frågor som man kan tänkas ha om säsonger i Alperna, det dyker ju upp så många olika trådar. Det är såklart välkommet att bara lägga tips här tänker jag också. </p><p></p><p>Jag börjar!</p><p>Planerar säsong denna vinter i Alperna. Har fått ett par jobberbjudanden och tänker inte tråka ut er med all information, men summeringen kommer här. Ena erbjudandet är från Cervinia, och det andra från Ischgl. Båda gäller jobb i skidbutik och uthyrning. Jag har inte besökt någon av orterna så behöver lite hjälp. Ischgl betalar mer än dubbelt så mycket när allt är inräknat. D.v.s liftkort, boende, lunch, lön och så vidare. </p><p></p><p>Är det en no-brainer att välja Ischgl? Tänker på hur många andra säsongare som också åker dit, jag vill ju träffa lite folk! </p><p></p><p>Dela gärna med er av era tankar! Och ni andra säsongare får såklart ställa frågor här också, det är tanken iallafall.</p><p></p><p>Allt gott!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OliverAa, post: 1304698, member: 183881"] Tjena, Tänkte att man kunde starta en tråd där vi samlar alla frågor som man kan tänkas ha om säsonger i Alperna, det dyker ju upp så många olika trådar. Det är såklart välkommet att bara lägga tips här tänker jag också. Jag börjar! Planerar säsong denna vinter i Alperna. Har fått ett par jobberbjudanden och tänker inte tråka ut er med all information, men summeringen kommer här. Ena erbjudandet är från Cervinia, och det andra från Ischgl. Båda gäller jobb i skidbutik och uthyrning. Jag har inte besökt någon av orterna så behöver lite hjälp. Ischgl betalar mer än dubbelt så mycket när allt är inräknat. D.v.s liftkort, boende, lunch, lön och så vidare. Är det en no-brainer att välja Ischgl? Tänker på hur många andra säsongare som också åker dit, jag vill ju träffa lite folk! Dela gärna med er av era tankar! Och ni andra säsongare får såklart ställa frågor här också, det är tanken iallafall. Allt gott! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsongare i Alperna
Tillbaka
Topp