Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Säsongens bindningsnyheter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 342395" data-attributes="member: 32948"><p>Look tar bort pivot-hälen med roterande bakdel. Hela skiten går alltså att vrida runt, ska vara bättre vid vissa fall. MnO får stå för doktorsavhandlingen... </p><p>Den nya hälen är längre, förmodligen tyngre och sämre. Detta gäller dock bara P15 och P18/P18 Wide. Fördelen med en icke-roterande häldel är att man kan göra olika breda bromsar och lätt byta ut dem. På P15 och P18 får man trixa lite om man ska få på dem på feta skidor. </p><p>Förändringen gäller så vitt jag vet bara Look: P15, P18, P18 wide samt Rossignol FKS 155 och FKS 185 (samma bindningar som P15 och P18). Rätta mig om jag har fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 342395, member: 32948"] Look tar bort pivot-hälen med roterande bakdel. Hela skiten går alltså att vrida runt, ska vara bättre vid vissa fall. MnO får stå för doktorsavhandlingen... Den nya hälen är längre, förmodligen tyngre och sämre. Detta gäller dock bara P15 och P18/P18 Wide. Fördelen med en icke-roterande häldel är att man kan göra olika breda bromsar och lätt byta ut dem. På P15 och P18 får man trixa lite om man ska få på dem på feta skidor. Förändringen gäller så vitt jag vet bara Look: P15, P18, P18 wide samt Rossignol FKS 155 och FKS 185 (samma bindningar som P15 och P18). Rätta mig om jag har fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Säsongens bindningsnyheter
Tillbaka
Topp