Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
säsongs jobb St Anton 26/27
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AntonISt.Anton" data-source="post: 1331324" data-attributes="member: 191067"><p>Hej Arvid!</p><p></p><p>Kul med säsong. Jag skrev lite om St.Anton <a href="https://www.freeride.se/forum/threads/vart-borde-man-sasonga.155677/" target="_blank">här</a>. Leta boende i facebook grupper. Maila även till alla möjliga boenden du kan hitta på google maps. När det kommer till jobb så finns det även facebook grupper för det. Att gå in på google maps och maila till företag är också ett bra tillvägagångssätt. 3-4 dagar i veckan så tjänar man nog 12-15 tusen i månaden skulle jag gissa på. </p><p></p><p>Om man bor i pettneau/flirsch så tar man bussen in till St.Anton ändå. Parkering i byn kostar. Bussen är gratis och kommer en gång var 10 minut eller en gång i kvarten och tar typ 10 min och då kommer man direkt utanför liften så det är snabbare att ta bussen än att åka bil in. Det är dock skönt att ha bil när du ska handla.</p><p></p><p>Enda nackdelen med pettneau/flirsch är att man behöver ta taxi/buss hem. Men oftast kan man dela taxi med annat folk som ska dit och då blir det jävligt billigt eftersom alla taxisar får plats med 8 pers.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AntonISt.Anton, post: 1331324, member: 191067"] Hej Arvid! Kul med säsong. Jag skrev lite om St.Anton [URL='https://www.freeride.se/forum/threads/vart-borde-man-sasonga.155677/']här[/URL]. Leta boende i facebook grupper. Maila även till alla möjliga boenden du kan hitta på google maps. När det kommer till jobb så finns det även facebook grupper för det. Att gå in på google maps och maila till företag är också ett bra tillvägagångssätt. 3-4 dagar i veckan så tjänar man nog 12-15 tusen i månaden skulle jag gissa på. Om man bor i pettneau/flirsch så tar man bussen in till St.Anton ändå. Parkering i byn kostar. Bussen är gratis och kommer en gång var 10 minut eller en gång i kvarten och tar typ 10 min och då kommer man direkt utanför liften så det är snabbare att ta bussen än att åka bil in. Det är dock skönt att ha bil när du ska handla. Enda nackdelen med pettneau/flirsch är att man behöver ta taxi/buss hem. Men oftast kan man dela taxi med annat folk som ska dit och då blir det jävligt billigt eftersom alla taxisar får plats med 8 pers. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
säsongs jobb St Anton 26/27
Tillbaka
Topp