Säsongsboende i Kanada 15/16

Kickitillkanada

Ny medlem
Hej

Vi hittar verklingen inte boende i Kanada!
Vi är två tjejer som ska åka till Kanada i vinter och säsonga. Vi funderar mest på Whistler men är även öppen för andra förslag. Någon som har tips/förslag eller liknande som kan hjälpa oss att fixa boende i Kanada för vintersäsongen 15/16. Hade varit nice att dela boende med några fler. Alla tips uppskattas!

Tjenare,
Vet inte om du har kollat i gruppen : Whistler Housing Rentals for Locals på facebook.
Om inte hoppas det kan hjälpa er lite.

Åk över och lös det på plats. Kanske lite klurigare när det kommer till Whistler jämfört med andra ställen men absolut ingen omöjlighet någonstans. Människor att dela boende med finns överallt.

Fan; jag vill också åka skidor. Fusk.

Plattland sa:
Åk över och lös det på plats. Kanske lite klurigare när det kommer till Whistler jämfört med andra ställen men absolut ingen omöjlighet någonstans. Människor att dela boende med finns överallt.

Fan; jag vill också åka skidor. Fusk.
Om ni kan, försök att lösa det innan. Att åka till Whistler och tänka sig "Det löser sig" är rätt vågat. Det löser sig självklart, men det är lätt att bli blåst, lätt att få ett riktigt skitigt boende. Hade bla ett par polare som knappt hade någon värme inne. Framåt våren var det kallare i deras hus på dagen än ute. Det är svårt med boende i Whistler i Augusti men det dyker upp mer i September, reka sönder craigslist och tryck stenhårt på att ni har referenser, så kirrar ni något från något gammalt jobb eller något som säger att ni är schysta så löser det sig. Alla som jag kände som tog sig till Whistler fick boende så småningom på ett eller annat sätt, vissa sämre/bättre än andra.

Man får vad man betalar för också, glöm inte det haha!

Tillbaka
Topp