Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsongsjobb hos skistar 2009/2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="max_mildh" data-source="post: 556262" data-attributes="member: 87594"><p>Jag har tänkt att söka jobb i sälen då jag har boende typ precis bredvid tandodalen backen... Läste en del på en annan tråd om att man var tvungen att hongla med killarna på skistar för att få jobben (LOL)... Sedan ser man ju att folk klagar på lönen osv och då undrar jag om den är bättre än i Kanada (Fernie) (8cad i timmen= 54.8 kr/h innan skatt)... Men visst man kanske får offra lite för att få bra skidåkning! =D</p><p></p><p>Jag tror att en säsong i sälen kommer att bli en barnlek efter 35- i Fernie... Dock fick man en hel del skidåkning i Fernie (1 timma lunch plus "ride breaks"). Är det så i sälen eller får man sitta vid liften hela dagen?</p><p></p><p>När man var i Canada så var det som i USA (man måste "knuffa" varje stol för att folk ska sitta ned ordäntligt (bump)...Har då aldrig sett det i sälen så det gör nog det hela "W/&)&#(Q mycket lättare än vad det var i Kanada...</p><p>Dessutom fann jag att folk sög brutalt på skidor i Canada... Antingen var de jättebra eller så ramlade de bara man ropade fram dem (är svenskar generellt bättre på att sitta i en lift eller är det bara jag som inbillar mig?) </p><p>Om det skulle vara så att de med erfarenhet tycker att jobbet i sälen är svårare och sämre än vad det är i Canada så skicka gärna och beskriv här...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="max_mildh, post: 556262, member: 87594"] Jag har tänkt att söka jobb i sälen då jag har boende typ precis bredvid tandodalen backen... Läste en del på en annan tråd om att man var tvungen att hongla med killarna på skistar för att få jobben (LOL)... Sedan ser man ju att folk klagar på lönen osv och då undrar jag om den är bättre än i Kanada (Fernie) (8cad i timmen= 54.8 kr/h innan skatt)... Men visst man kanske får offra lite för att få bra skidåkning! =D Jag tror att en säsong i sälen kommer att bli en barnlek efter 35- i Fernie... Dock fick man en hel del skidåkning i Fernie (1 timma lunch plus "ride breaks"). Är det så i sälen eller får man sitta vid liften hela dagen? När man var i Canada så var det som i USA (man måste "knuffa" varje stol för att folk ska sitta ned ordäntligt (bump)...Har då aldrig sett det i sälen så det gör nog det hela "W/&)&#(Q mycket lättare än vad det var i Kanada... Dessutom fann jag att folk sög brutalt på skidor i Canada... Antingen var de jättebra eller så ramlade de bara man ropade fram dem (är svenskar generellt bättre på att sitta i en lift eller är det bara jag som inbillar mig?) Om det skulle vara så att de med erfarenhet tycker att jobbet i sälen är svårare och sämre än vad det är i Canada så skicka gärna och beskriv här... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsongsjobb hos skistar 2009/2010
Tillbaka
Topp