Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsongsjobb i St.Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ohlen" data-source="post: 945642" data-attributes="member: 126038"><p>Tjena!</p><p></p><p>Är nyss hemkommen från en avbruten säsong i St.Anton pga en knäskada så ska se om jag inte kan svara på dina frågor!</p><p></p><p>Hmm vet inte riktigt vad jag ska rekomendera såhär på rak arm men resturangjobb brukar vara bra för mat brukar ingå. En ny resturang som heter Anthony's gav sina anställda mat varje dag tex, även de dagar du inte jobbade. Något som gör att du sparar in en del pengar. </p><p></p><p>Vad jag vet om KK så ingår boende i jobbet, vilket är sjysst så du slipper bry dig om det. Dock så blir det en hel del arbete på de ställen som har uteservering/ afterski. Jag jobbade på en resturang i backen och de dagar det var fint väder så var stället fyllt av folk och det var riktigt mycket att göra. Men vill du jobba på nått sånt eller liknande så passa på att åka runt och söka jobb så fort liftarna öppnar.</p><p></p><p>Vad som gäller de flesta jobb så är det svårt att få jobb om snön inte fallit. Ingen snö = inga jobb, så var det iaf för många detta året då snön kom rätt så sent. Så var på hugget när snön faller. </p><p></p><p>Lite andra tips jag såhär i efterhand som jag kan ge dig är att försöka fixa ett boende innan du åker ner. Detta var också min första säsong och vi hade lite problem att hitta säsongsboende som var bra. Jättemånga säsongsboenden var redan bokade när vi försökte hitta ett så vi fick nöja oss med ett svindyrt ruckel en bra bit från centrum.. Lärde känna några som bodde jättecentralt och betalade 200 euro mindre än oss och de hade fixat sitt innan de åkte ner!</p><p> Ha med så mycket pengar som möjligt ner. Man klarar sig om man är låg på cash men då får du jobba en del, och det är riktigt tråkigt att behöva jobba när alla andra lever livet!</p><p> Sista tipset är att uppdatera Tyskakunskaperna från grundskolan. Även om du inte kan så mycket tyska så uppskattas det, och om du kan flytande tyska så kan du välja och vraka mellan jobb. Så lite tyskakunskaper underlättar! Detta är sånna saker som jag iaf kommer tänka på till kommande säsong som jag nu i efterhand vet hade underlättat.</p><p></p><p>För övrigt så löser det sig alltid med jobben och boendena, allt beror på hur kräsen man är!</p><p></p><p>Jag kommer antagligen att återvända nästa vinter för det var helt underbart där nere, så vi kanske ses nästa vinter!</p><p></p><p>Fred ut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ohlen, post: 945642, member: 126038"] Tjena! Är nyss hemkommen från en avbruten säsong i St.Anton pga en knäskada så ska se om jag inte kan svara på dina frågor! Hmm vet inte riktigt vad jag ska rekomendera såhär på rak arm men resturangjobb brukar vara bra för mat brukar ingå. En ny resturang som heter Anthony's gav sina anställda mat varje dag tex, även de dagar du inte jobbade. Något som gör att du sparar in en del pengar. Vad jag vet om KK så ingår boende i jobbet, vilket är sjysst så du slipper bry dig om det. Dock så blir det en hel del arbete på de ställen som har uteservering/ afterski. Jag jobbade på en resturang i backen och de dagar det var fint väder så var stället fyllt av folk och det var riktigt mycket att göra. Men vill du jobba på nått sånt eller liknande så passa på att åka runt och söka jobb så fort liftarna öppnar. Vad som gäller de flesta jobb så är det svårt att få jobb om snön inte fallit. Ingen snö = inga jobb, så var det iaf för många detta året då snön kom rätt så sent. Så var på hugget när snön faller. Lite andra tips jag såhär i efterhand som jag kan ge dig är att försöka fixa ett boende innan du åker ner. Detta var också min första säsong och vi hade lite problem att hitta säsongsboende som var bra. Jättemånga säsongsboenden var redan bokade när vi försökte hitta ett så vi fick nöja oss med ett svindyrt ruckel en bra bit från centrum.. Lärde känna några som bodde jättecentralt och betalade 200 euro mindre än oss och de hade fixat sitt innan de åkte ner! Ha med så mycket pengar som möjligt ner. Man klarar sig om man är låg på cash men då får du jobba en del, och det är riktigt tråkigt att behöva jobba när alla andra lever livet! Sista tipset är att uppdatera Tyskakunskaperna från grundskolan. Även om du inte kan så mycket tyska så uppskattas det, och om du kan flytande tyska så kan du välja och vraka mellan jobb. Så lite tyskakunskaper underlättar! Detta är sånna saker som jag iaf kommer tänka på till kommande säsong som jag nu i efterhand vet hade underlättat. För övrigt så löser det sig alltid med jobben och boendena, allt beror på hur kräsen man är! Jag kommer antagligen att återvända nästa vinter för det var helt underbart där nere, så vi kanske ses nästa vinter! Fred ut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsongsjobb i St.Anton
Tillbaka
Topp