Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsongsjobb i St.Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ohlen" data-source="post: 945867" data-attributes="member: 126038"><p>Jag och min polare åkte ner den 13 november, vi läste att det var bäst. Dock hade vi tydligen rätt mycket otur för snön kom inte förens en månad senare, vilket var ovanligt vad vi fick höra! Men å andra sidan så var vi inte ensamma om det. Många som gjorde samma "misstag" som oss vilket resulterade i att det var många som var på hugget och de flesta säsongsboendena och jobben försvann direkt när snön började falla. Detta blev lite klurigare för de som kom senare, fanns inte så mycket att välja mellan. Dock så lärde man känna en massa goa människor i väntan på snön! För att summera så tycker jag endå att mitten av nov är bäst att åka ner!</p><p></p><p>Jag sökte jobb överallt och det generella svaret man fick när det gällde Skiduthyrning/ Skidbutik var att du skulle kunna tyska. Jättemånga tyska turister kommer och då kan dom inte förlita sig på engelskan, antagligen blir det ofta fel vid beställningar mm, så att kunna tyska är ett måsta för att jobba i butik och lite halvviktigt när det gäller uthyrning...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ohlen, post: 945867, member: 126038"] Jag och min polare åkte ner den 13 november, vi läste att det var bäst. Dock hade vi tydligen rätt mycket otur för snön kom inte förens en månad senare, vilket var ovanligt vad vi fick höra! Men å andra sidan så var vi inte ensamma om det. Många som gjorde samma "misstag" som oss vilket resulterade i att det var många som var på hugget och de flesta säsongsboendena och jobben försvann direkt när snön började falla. Detta blev lite klurigare för de som kom senare, fanns inte så mycket att välja mellan. Dock så lärde man känna en massa goa människor i väntan på snön! För att summera så tycker jag endå att mitten av nov är bäst att åka ner! Jag sökte jobb överallt och det generella svaret man fick när det gällde Skiduthyrning/ Skidbutik var att du skulle kunna tyska. Jättemånga tyska turister kommer och då kan dom inte förlita sig på engelskan, antagligen blir det ofta fel vid beställningar mm, så att kunna tyska är ett måsta för att jobba i butik och lite halvviktigt när det gäller uthyrning... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsongsjobb i St.Anton
Tillbaka
Topp