Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Säsongskort Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teddo" data-source="post: 56553" data-attributes="member: 32828"><p>Försöker du jämföra Åre och St. Anton så har du nog inte varit på båda ställena. </p><p>"Debatten" gällde att Åre kommun tycker att man får igen den höga skatten de har genom t.ex. bra rabatter på liftkort. Den rabatten är ingenting jämfört med hur mycket mer skatt jag betalar i Åre mot om jag skulle skriva mig i Stockholm igen. </p><p>Show me the money, Åre.</p><p></p><p>Ska jag ge ett konkret exempel. Säg att jag en säsong tjänar 100000. Då betalar jag typ 34000 i skatt om jag är skriven i Åre och snudd 30000 om jag skulle vara skriven i Stockholm. Skillnaden täcker inte direkt liftkortsrabatten. </p><p></p><p>Nej, jag kräver inte detsamma på Ica - en butik där man handlar är lite svår att jämföra med ett liftsystem som lockar tusentals turister och påverkar de som bor i kommunen. De har dock haft rabatt för boende på Ica i Åre, så du var inte helt fel ute.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teddo, post: 56553, member: 32828"] Försöker du jämföra Åre och St. Anton så har du nog inte varit på båda ställena. "Debatten" gällde att Åre kommun tycker att man får igen den höga skatten de har genom t.ex. bra rabatter på liftkort. Den rabatten är ingenting jämfört med hur mycket mer skatt jag betalar i Åre mot om jag skulle skriva mig i Stockholm igen. Show me the money, Åre. Ska jag ge ett konkret exempel. Säg att jag en säsong tjänar 100000. Då betalar jag typ 34000 i skatt om jag är skriven i Åre och snudd 30000 om jag skulle vara skriven i Stockholm. Skillnaden täcker inte direkt liftkortsrabatten. Nej, jag kräver inte detsamma på Ica - en butik där man handlar är lite svår att jämföra med ett liftsystem som lockar tusentals turister och påverkar de som bor i kommunen. De har dock haft rabatt för boende på Ica i Åre, så du var inte helt fel ute. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Säsongskort Åre
Tillbaka
Topp