Säsongspremiär Hammarbybacken 3 maj kl 12:00

GePe

Medlem
Ja gott folk, nu börjar det närma sig! Stockholms FriÅkare kan återigen stoltsera med att erbjuda lifthjälpt åkning i centrala stockholm.

Söndagen den 3'e maj snurrar vi igång liften i Hammarbybacken igen. Klockan 12-16 kör vi och detta till priset av endast 80:- för medlemmar eller 100:- för alla andra...

Välkomna!

::Göran
www.sthlmsfriakare.se

tjeenare, jag har en fråga...

Är lift kortet ett en dagars kort eller??:S

Jag ska börja cykla i hammarbybacken för första gången så jag är inte så orienterad:O

Nej, givetvis så är 100 kronor allt du behöver betala för att använda liften hela sommaren!

Liftkortet för 100:- är ett dagskort och gäller INTE hela sommaren. Vet inte vart ni fått det ifrån?!?

Värt!

Jeffa

ok,

Men vem ska jag lita på??

som sagt jag har ingen aning men skulle gärna få veta...

Just nu är det ju fler som säger att det gäller hela sommaren så jag får tro på det tills vidare!!

MVH//Elias

jeffa sa:
Liftkortet för 100:- är ett dagskort och gäller INTE hela sommaren. Vet inte vart ni fått det ifrån?!?

Värt!

Jeffa
HEAHhae, man tycker ju att om man ska ha rätten att i över huvud taget skriva på det här forumet så ska man kunna förstå en sådan sak, därför är det relativt trevligt att se om det finns medlemmar som inte har alla hästar i stallet.

Senast ändrad:
Elias5 sa:
ok,

Just nu är det ju fler som säger att det gäller hela sommaren så jag får tro på det tills vidare!!

MVH//Elias
Hej Elias!

Jag är medlem i Stockholm Friåkare som ansvarar för driften av liften i Hammarbybacken på sommrarna. Det är också vi som har byggt spåren i backen och som tar betalt av de som vill nyttja liften. GePe som startade denna tråd är ordförande i Sthlm Friåkare.

Vi jobbar helt gratis med byggandet och liften.

Priset är som sagt 80:- för medlemmar och 100:- för övriga per dag. (nu orkar jag inte skriva det igen så tro på det eller skit i det) Billigt som faan tycker jag!

Kolla in www.stockholmfriakare.se för mer info.

Jeffa

jeffa sa:
Elias5 sa:
ok,

MVH//Elias
Hej Elias!

Jag är medlem i Stockholm Friåkare som ansvarar för driften av liften i Hammarbybacken på sommrarna. Det är också vi som har byggt spåren i backen och som tar betalt av de som vill nyttja liften. GePe som startade denna tråd är ordförande i Sthlm Friåkare.

Vi jobbar helt gratis med byggandet och liften.

Priset är som sagt 80:- för medlemmar och 100:- för övriga per dag. (nu orkar jag inte skriva det igen så tro på det eller skit i det) Billigt som faan tycker jag!

Kolla in www.stockholmfriakare.se för mer info.

Jeffa
OK, Tack så mycket,!!;-)

Elias

Vi kände nog att vi var lite tvungna, FR-ironin har nästan tvättats ut... ;-)

Lite frågor, då jag def. kommer göra några dödsföraktande försök i sommar:

- Såg att ni var en lokalavdelning till Främjandet. Om man redan är med i Främjandet, är det 80:- då för liftkortet? Sweet isf.!

- Var löser man liftkortet? Kommer ni ha ngn stackare i liftkortskassan eller är den någons flickvän som får sitta under ett parasol med en kassalåda?

och Jeffa, www.sthlmsfriakare.se

Förra sommaren pröjsade man vid liften. Jag var där och tog betalt några ggr men körde samtidigt med min hojj. Det råder en högst avslappnad stämmning och det är inte direkt någon gestapo organisation utan bara ett gäng som gillar att cykla. (vissa av oss har inte ens koll på våran egen web-adress tydligen)

Angående FR-ironin så är jag lite besviken. Var beredd att skriva 10 - 15 inlägg till angående priset men ni gav upp för lätt.

Vill också understryka att all hjälp med bansättning, grävning o.s.v är högst uppskattat. Går bra att maila mig eller GePe om man känner sig manad att komma och hjälpa till.

See Ya There!
Jeffa

tjaa!! jag har en ny cykel som jag inte vet mycket om och undrar om det är något att prova dh med? har bilde på den på min sida.

är helt ny på att cykla downhill. finns det några lätta spår eller single-tracks i backen eller är det bara dom super branta man hittar filmer från på youtube? känner inte direkt för att dö det första jag gör.

havreboll sa:
är helt ny på att cykla downhill. finns det några lätta spår eller single-tracks i backen eller är det bara dom super branta man hittar filmer från på youtube? känner inte direkt för att dö det första jag gör.
Nej för fan bara seriösa banor i den backen!!! Har man tur kommer man ner men då måste man vara proffs!!!;);););););););););):P:P:P:P::P:P:P:PP:PP:PP::PP:P:PP::P:P

Jag vet faktiskt inte men skulle nog tro att det finns ett (eller två) lättare spår;D

Hare gött allihop här på freeride:P

jeffa sa:

Värt!

Jeffa
NEJ nu har du fel. Det är 100 kr för hela säsongen och därmed basta. Här är det jag som bestämmer!

onT: är spåren helt omöjliga eller finns det några som man inte behöver vara uberpro för att inte dö i?

Men för tusan. Kan någon förklara OM DET ÄR EN DAGS PRIS ELLER SÄSONGSPRIS TACK SÅ MYCKET! Sätt pungt för denna debatt jag vill veta nu. DVS den som vet seríöst:

" SÄSONG / DAGSKORT = PIRS"
" PUNGT "

TACK.
PS. FÅr man åka gratis med tantcykel?

Priserna är fortfarande endagspriser!
80:- för medlemmar i filuftsfrämjandet, 100:- för alla andra.

Nu har vi äntligen tillsammans med Flottsbro fastslagit tiderna för Hammarbybacken.

Vi kommer att köra varannan Söndag 12-16 och varannan onsdag 18.30-21.00 fram till midsommar. Därefter kör eventuellt endast söndagar för att ta upp kvällsåkningen till hösten om det finns åkare.
Övriga söndagar och onsdagar går liften i Flottsbro.

Öppetider i Hammarby fram till midsommar:
Sön: 3 maj, 17 maj, 31 maj. 14 juni.
Ons: 6 maj, 20 maj. 3 juni 17 juni.

Tillbaka
Topp