Säsongtips?!

BlackMamba

Ny medlem
Säsongtips?!
Tjena!
Är det någon som skulle vilja ge mig lite tips om hur man ska gå tillväga när man ska säsonga?
Jag hade tänkt mig att åka till Frankrike efter nyår och stanna mellan en och tre månader utan att jobba.

Säsongtips?!
Jobba järnet innan & åk sedan till en mindre ort. Jag lovar, du får ut så otroligt mycket mer då: allt är billigare ( dvs säsongskort & boende, upp mot halva kostnaden ), mindre konkurrens om lössnön & mycket lättare att få kontakt med lokalbefolkningen som är guld att "känna". Visserligen är det svårare att åka ner på chans & hitta boende på en liten ort eftersom det inte finns så många bummare på plats, men det tror jag löser sig. Är du däremot ute efter att festa bort din säsong så är Chamonix, St. Anton osv mycket bättre val. Frågan är vad du vill med din säsong?

Åh, vad jag skulle vilja åka iväg nästa år igen, men nu får det nog dröja ett år eller så.

Säsongtips?!
såklart väljer man själv vilka dagar man vill festa om man åker till chamonix eller st anton. det är ju inte så att hela säsongen blir bortfestad. finns ju lite roligare alternativ på de orterna än att hänga med günter i waldorfgastein på byns enda pub.

Säsongtips?!
Tror absolut att emmath har en poäng i det hon säger... Känns inte rätt att supa bort hela säsongen. Lutar mer och mer åt att det blir en lite mindre ort för min del. Günter kanske inte är världens festligaste snubbe men man behöver inte ju faktiskt inte bege sig till alpernas minsta topp heller. En mellanstor ort med lagom mycket svenska skibums skulle va klockrent. Man vill gärna träffa folk med andra nationaliteter på resan också.

Tips på bra orter önskas!!

//Dessa

Tillbaka
Topp