Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sätt att göra flexet i pjäxan något mjukare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1317665" data-attributes="member: 165477"><p>Lite uppdatering: Pratade med en erfaren bootfitter i Åre, och han sa att det var svårt att göra något åt flexet med just denna modell men man kan ändra känslan genom lite olika åtgärder. Dels öka lutningen genom spoiler (som jag redan satt i, ger 16 graders lutning) + gärna ännu mer spoiler om man gillar det. Jag byggde på med ytterligare ca en grad så nu 17 graders lutning vilket jag gillar, har denna lutning på Atomic pjäxorna också. </p><p></p><p>Sedan föreslog han en elastisk "strap" längst upp så jag investerade i en (relativt svindyr) Booster strap (intermediate) vilket faktiskt gör att jag kan spänna översta spännet mindre tight och istället få en mjukare känsla genom den elastiska strappen som jag drar åt relativt hårt. Technicas strap som sitter på original är ju helt statisk, precis som det är på pjäxor i stort. Den elastiska strappen funkar faktiskt, har aldrig testat en sådan tidigare och "intermediate" är en ganska mjuk sak som känns lagom på dessa lätta pjäxor. Så bättre blev det (sagt efter en dags test-åkning), men inte perfekt. Kan flexa längre fram med Atomic, de har också en mer "progressiv" flex. </p><p></p><p>Han rekommenderade inte ny innersko, trots att han sålde sådana. Bättre passform och komfort kunde jag definitivt få men pjäxan skulle mer sannolikt kännas lika styva eller kanske styvare. Och en annan kanske klok rekommendation var att åka mer på pjäxan, än de kanske 14 dagar jag gjort så långt, innan jag försöker hitta mer lösningar om nu sådana finns. Jag ska även testa med lättare skidor, åkte idag på Völkl Blaze 94 (mest i pist) så behöver mer åkning för att kunna säga hur detta kommer funka. Men lite på rätt väg har jag kommit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1317665, member: 165477"] Lite uppdatering: Pratade med en erfaren bootfitter i Åre, och han sa att det var svårt att göra något åt flexet med just denna modell men man kan ändra känslan genom lite olika åtgärder. Dels öka lutningen genom spoiler (som jag redan satt i, ger 16 graders lutning) + gärna ännu mer spoiler om man gillar det. Jag byggde på med ytterligare ca en grad så nu 17 graders lutning vilket jag gillar, har denna lutning på Atomic pjäxorna också. Sedan föreslog han en elastisk "strap" längst upp så jag investerade i en (relativt svindyr) Booster strap (intermediate) vilket faktiskt gör att jag kan spänna översta spännet mindre tight och istället få en mjukare känsla genom den elastiska strappen som jag drar åt relativt hårt. Technicas strap som sitter på original är ju helt statisk, precis som det är på pjäxor i stort. Den elastiska strappen funkar faktiskt, har aldrig testat en sådan tidigare och "intermediate" är en ganska mjuk sak som känns lagom på dessa lätta pjäxor. Så bättre blev det (sagt efter en dags test-åkning), men inte perfekt. Kan flexa längre fram med Atomic, de har också en mer "progressiv" flex. Han rekommenderade inte ny innersko, trots att han sålde sådana. Bättre passform och komfort kunde jag definitivt få men pjäxan skulle mer sannolikt kännas lika styva eller kanske styvare. Och en annan kanske klok rekommendation var att åka mer på pjäxan, än de kanske 14 dagar jag gjort så långt, innan jag försöker hitta mer lösningar om nu sådana finns. Jag ska även testa med lättare skidor, åkte idag på Völkl Blaze 94 (mest i pist) så behöver mer åkning för att kunna säga hur detta kommer funka. Men lite på rätt väg har jag kommit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sätt att göra flexet i pjäxan något mjukare?
Tillbaka
Topp