Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
scarpa storlekar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 836935" data-attributes="member: 66533"><p>För egen del har jag kommit till slutsatsen att "tänka bort" varannan storlek i stegarna; den mindre storleken blir förr eller senare som den större med samma skal och därför har jag strävat efter att hitta minsta möjliga skal som passar bra på foten. Till all lycka fann jag att scarpalästen sitter mycket bra på min fot. Jag hade ett par Garmont Gara som kändes för stora och breda efter en säsongs åkning. Jag kunde gå från Garmont 27,5 till Scarpa 26(!) och dom sitter lika bra efter flera säsongers åkning som dom gjorde efter den första veckans inkörning. Hos scarpa har helstorleken samma skal som den mindre halvstorleken, precis som rocketroll säger. För ett par år sen hade Utebutiken Scarpa i lager, så kolla in där som sagt. Nya Northstarbutiken vid järnvägstorget (vägg i vägg med ICA) överväger om de ska ta in även skidutrustning, om du ber om det så kan de säkert ta hit några storlekar scarpapjäxor. De har dem i butiken i Malmberget och de är enligt min erfarenhet både kunniga och serviceinriktade.</p><p></p><p>Sammanfattningsvis:</p><p>- Sikta på helstorlekarna när det gäller scarpa, så vet du vad du får även på längre sikt.</p><p>- Ha inte en förutfattad mening om vad som är "din storlek". Våga prova en mindre storlek.</p><p>- Kolla om Utebutiken eller Northstar har vad du behöver.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 836935, member: 66533"] För egen del har jag kommit till slutsatsen att "tänka bort" varannan storlek i stegarna; den mindre storleken blir förr eller senare som den större med samma skal och därför har jag strävat efter att hitta minsta möjliga skal som passar bra på foten. Till all lycka fann jag att scarpalästen sitter mycket bra på min fot. Jag hade ett par Garmont Gara som kändes för stora och breda efter en säsongs åkning. Jag kunde gå från Garmont 27,5 till Scarpa 26(!) och dom sitter lika bra efter flera säsongers åkning som dom gjorde efter den första veckans inkörning. Hos scarpa har helstorleken samma skal som den mindre halvstorleken, precis som rocketroll säger. För ett par år sen hade Utebutiken Scarpa i lager, så kolla in där som sagt. Nya Northstarbutiken vid järnvägstorget (vägg i vägg med ICA) överväger om de ska ta in även skidutrustning, om du ber om det så kan de säkert ta hit några storlekar scarpapjäxor. De har dem i butiken i Malmberget och de är enligt min erfarenhet både kunniga och serviceinriktade. Sammanfattningsvis: - Sikta på helstorlekarna när det gäller scarpa, så vet du vad du får även på längre sikt. - Ha inte en förutfattad mening om vad som är "din storlek". Våga prova en mindre storlek. - Kolla om Utebutiken eller Northstar har vad du behöver. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
scarpa storlekar
Tillbaka
Topp