Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Schnalstal, hjälp mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PatrikG" data-source="post: 49313" data-attributes="member: 34625"><p>Jag var där i somras och åkte på glaciären. Jag har inte åkt där på vintern så jag uttalar mig baserat på vad jag kunde se. </p><p></p><p>Det är inget gigantiskt skidsystem men där ser ut att kunna finnas en hel del offpist. Det ligger ganska högt (byn på ~2000) så förutsättningarna är nog goda. Glaciären tillhör inte heller de största men funkade ganska bra i somras. De har en park uppe på glaciären som jag inte provade eftersom de krävde twin-tip. Det kostade 5euro om dagen i parken. Har man lite tur med vädret och en portion fantasi så tror jag att man kan hitta en hel kul under en vecka.</p><p></p><p>Byn ligger längst in i dalen (Schnalstal) och den är inte stor. Det verkar som en familj äger rubbet. Det fanns ett diskotek (som jag inte besökte men det var öppet). Skiduthyrning med bra service, sportbutik, ett café, några hotell. Även om det är Italien så var stämningen Österrike tyckte jag.</p><p></p><p>Eftersom jag inte åkt där på vintern är värdet av informationen begränsad men det ger kanske en liten bild.</p><p></p><p>/Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PatrikG, post: 49313, member: 34625"] Jag var där i somras och åkte på glaciären. Jag har inte åkt där på vintern så jag uttalar mig baserat på vad jag kunde se. Det är inget gigantiskt skidsystem men där ser ut att kunna finnas en hel del offpist. Det ligger ganska högt (byn på ~2000) så förutsättningarna är nog goda. Glaciären tillhör inte heller de största men funkade ganska bra i somras. De har en park uppe på glaciären som jag inte provade eftersom de krävde twin-tip. Det kostade 5euro om dagen i parken. Har man lite tur med vädret och en portion fantasi så tror jag att man kan hitta en hel kul under en vecka. Byn ligger längst in i dalen (Schnalstal) och den är inte stor. Det verkar som en familj äger rubbet. Det fanns ett diskotek (som jag inte besökte men det var öppet). Skiduthyrning med bra service, sportbutik, ett café, några hotell. Även om det är Italien så var stämningen Österrike tyckte jag. Eftersom jag inte åkt där på vintern är värdet av informationen begränsad men det ger kanske en liten bild. /Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Schnalstal, hjälp mig!
Tillbaka
Topp