Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Schweiz, var ska vi åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lisa_O" data-source="post: 123900" data-attributes="member: 51299"><p>Var i Schweiz förra året. Jag bodde i en liten by, Vercorin. Helt ok om man inte behöver riktig storstadspuls och menyer med svensk text. Det är relativt eller lätt att ta sig till större samhällen och städer om man vill komma åt det. Crans Montana är ett bar skid ställe men definitvt mera glassigt och mera människor. men ett tevligt ställe. St Luc är också bra. Vill man däremot ha ett mera internationellt ställe än dessa ovannämnda som är mer nationella ställen(mysiga byar) så ska man välja Verbier, jätte bra! Saasfee också bra. Andra mysigare ställen med mindre männisskor är Zinal, Griments, Chandolin, Hela Valaisdalen har bra skidåkning med lite mindre folk och kanske vad man kan kalla mysiga byar. Jag kommer med säkerhet att åka tillbaka så fort som möjligt och som sagt var så är möjligheterna stora att ta sig runt på olika ställen i Schweiz så jag tycker definitivt att ni ska åka till detta mysiga land som dessutom har många bra ställen att åka skidor på! Åk! Det är inte heller alltför krångligt att ta sig till Chamonix om man skulle vilja träffa på mera svenskar och mindre mysiga byar för omväxlings skull.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lisa_O, post: 123900, member: 51299"] Var i Schweiz förra året. Jag bodde i en liten by, Vercorin. Helt ok om man inte behöver riktig storstadspuls och menyer med svensk text. Det är relativt eller lätt att ta sig till större samhällen och städer om man vill komma åt det. Crans Montana är ett bar skid ställe men definitvt mera glassigt och mera människor. men ett tevligt ställe. St Luc är också bra. Vill man däremot ha ett mera internationellt ställe än dessa ovannämnda som är mer nationella ställen(mysiga byar) så ska man välja Verbier, jätte bra! Saasfee också bra. Andra mysigare ställen med mindre männisskor är Zinal, Griments, Chandolin, Hela Valaisdalen har bra skidåkning med lite mindre folk och kanske vad man kan kalla mysiga byar. Jag kommer med säkerhet att åka tillbaka så fort som möjligt och som sagt var så är möjligheterna stora att ta sig runt på olika ställen i Schweiz så jag tycker definitivt att ni ska åka till detta mysiga land som dessutom har många bra ställen att åka skidor på! Åk! Det är inte heller alltför krångligt att ta sig till Chamonix om man skulle vilja träffa på mera svenskar och mindre mysiga byar för omväxlings skull. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Schweiz, var ska vi åka?
Tillbaka
Topp