Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott aztec , 1080?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sherpan" data-source="post: 80711" data-attributes="member: 29468"><p>Scotten är väl att rekommendera om du vill ha lite bättre pistegenskaper, detta beroende på att den är lite vridstyvare än 1080. I gengäld är 1080 bättre i parken, dessutom är den helt twintip. Aztec skidan är ju en inte fullt uppböjd i bakändan. Så gillar du att snurra och landa fakie så är ju 1080 ett bättre val. I offpisten är de nästan likvärdiga med liten fördel åt aztec (måttena på skidorna e nästan identiska) men scotten har större och bredare spets vilket ger mer flyt i offpisten. </p><p></p><p>Man kan väl sammanfatta det så här:</p><p>Aztec: Mer fartstabil och lite hårdare, men funkar även för kortare sessions i parken. Alldeles utmärkt för svenska offpist förhållanden.</p><p>1080: Lite mjukare och därför inte riktigt lika fartstabil, men däremot ruggigt skön att handha i luftfärden. Helt okej i offpisten.</p><p></p><p>Sedan handlar det ju givetvis vilken åkstil man har.</p><p></p><p>Jag har kört på bägge skidorna säsongen som gick, scott-skidan som telis och salomon som alpin...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sherpan, post: 80711, member: 29468"] Scotten är väl att rekommendera om du vill ha lite bättre pistegenskaper, detta beroende på att den är lite vridstyvare än 1080. I gengäld är 1080 bättre i parken, dessutom är den helt twintip. Aztec skidan är ju en inte fullt uppböjd i bakändan. Så gillar du att snurra och landa fakie så är ju 1080 ett bättre val. I offpisten är de nästan likvärdiga med liten fördel åt aztec (måttena på skidorna e nästan identiska) men scotten har större och bredare spets vilket ger mer flyt i offpisten. Man kan väl sammanfatta det så här: Aztec: Mer fartstabil och lite hårdare, men funkar även för kortare sessions i parken. Alldeles utmärkt för svenska offpist förhållanden. 1080: Lite mjukare och därför inte riktigt lika fartstabil, men däremot ruggigt skön att handha i luftfärden. Helt okej i offpisten. Sedan handlar det ju givetvis vilken åkstil man har. Jag har kört på bägge skidorna säsongen som gick, scott-skidan som telis och salomon som alpin... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott aztec , 1080?
Tillbaka
Topp